استانی 01:26 - 01 بهمن 1399
معاون علوم پزشکی آبادان مطرح کرد
ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش موارد سرپایی ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان، گفت: افزایش موارد سرپایی، یک علامت اولیه از افزایش گردش ویروس و موارد بیماری و مساله نگران‌کننده‌ای است.

یک نکته نگران‌کننده درباره عجله در رفع محدودیت‌های کرونایی

دکتر آرش یلالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، شادگان و خرمشهر در وضعیت آبی شیوع کرونا و آبادان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: یکی از مشکلات ما در مجموعه بهداشت، عادی‌انگاری بیماری پس از اعلام کاهش موارد بیماری است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: عجله در رفع محدودیت‌ها و همچنین عادی‌انگاری بیماری در سطح جامعه، موجب می‌شود عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی تعریف‌شده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، کاهش یابد.

یلالی با ابراز نگرانی از وقوع پیک بعدی بیماری، بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان، این ساده‌انگاری می‌تواند خوزستان و کشور را مستعد وقوع پیک بعدی کند.

وی افزود: شتاب‌زدگی در کاهش ناگهانی محدودیت‌های کرونا می‌تواند موجب افزایش گردش ویروس شود و موارد ابتلا را در پی داشته باشد همانگونه که در روزهای اخیر مجددا شاهد افزایش موارد سرپایی در استان خوزستان و کشور هستیم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: افزایش موارد سرپایی، یک علامت اولیه از افزایش گردش ویروس و موارد بیماری و مساله نگران‌کننده‌ای است.

یلالی بیان کرد: با وجود کاهش موارد بیماری، وضعیت شکننده است. با این حال هنوز افزایش شدید موارد بستری و یا مراجعه بیماران با حال بد را نداریم.

انتهای پیام


10911788
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است