بین‌الملل 02:33 - 30 فروردین 1393
بلگراد- ایرنا - آیین گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) و روز زن جمعه شب در حسینیه اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم با شکوه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سخنرانان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بر لزوم تاسی به اندیشه و منش آن حضرت تاکید و با یادآوری برخی از خصایص شاخص دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، جایگاه و منزلت زن در دین مبین اسلام را تشریح کردند.



رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در این مراسم به شخصیت گرانسنگ سرور بانوان دو عالم حضرت زهرای مرضیه اشاره کرد و گفت: فاطمه زهرا (س) به عنوان کوثر هستی الگوی تمام و کمالی برای زنان عالم است و سیره زندگی او اسوه بی بدیلی است که باید سرمشق عینی و عملی واقع شود.



محمود شالویی افزود: ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه حکایت از حقیقتی والا و منبعث از مراتب معنوی است که در مکتب نبوی شکل گرفته و آموزه های خویش را بر مبنای آن استوار کرده است.



وی همچنین با اشاره به تقارن این ایام با روز زن، نقش زنان در جامعه بشری را اساسی دانست و افزود: زنان در ساختن جامعه انسانی و رشد و اعتلای آن نقش بی نظیری دارند که قابل توصیف نیست.



شالویی همچنین ضمن یادآور شدن همزمانی این ایام خجسته با زادروز رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت این روز، امام خمینی را انسان کاملی دانست که با علم و ایمان و عرفان و اعتقاد منشأ تحولی بزرگ شد.



این مراسم با حضور ایرانیان مقیم، مسئولین و کارکنان نهادهای ایرانی به اتفاق خانواده های آنها و همچنین شماری از شیعیان و شیفتگان عصمت وطهارت برگزار شد.



اجرای سرود توسط دانش آموزان نیز از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.



در ادامه این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد به جمعی از مادران و همسران هدایای نفیسی اهدا شد.



اروپام**2061** 3404

انتهای پیام /*


3513900
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد به هیأت نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد دستور داده تا از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به نیرو‌های امدادرسان لبنانی شکایت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است