استانی 20:48 - 08 آبان 1393
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اجرای طرح پدافند غیرعامل در پروژه‌های شهری قم را یکی از ضروریات این شهر عنوان کرد.

طرح پدافند غیرعامل در پروژه‌های شهری قم دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه دیدار با آیت‌الله سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان قم استانی جدیدالتاسیس است و رشد جمعیت بسیاری دارد اظهار کرد: با توجه به رشد بیش از 10 برابری جمعیت در این شهر باید گفت که امکانات و زیرساخت‌های استان بر اساس رشد جمعیت طراحی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه شهر قم مشکلات و معضلات شهری زیادی دارد که باید ساماندهی شود ابراز کرد: از آنجا که موضوع پدافند غیرعامل به بررسی تهدیدات‌ نسبت به شهرها می‌پردازد و برای مقابله با آن به ارائه راهکار مبادرت می‌کند، اگر بخواهیم تهدیدات‌ شهر قم را بررسی کنیم به نخستین مشکلی که در این شهر برمی‌خوریم مشکل وجود دام در داخل شهر و دامداری‌ها در نزدیکی شهر است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه با این شرایط امکان ایجاد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شهر قم وجود دارد بیان کرد: باید تلاش شود تا این شرایط اصلاح و ساماندهی شود، چرا که احتمال دارد دشمنان بخواهند از این طریق نیز به ما ضربه وارد کنند و از سوی دیگر نیز وجود دام در شهر با هیچ یک از موازین بهداشتی تناسب ندارد و باید هرچه سریعتر این معضل در شهر قم برطرف شود.

جلالی شهرسازی و حمل و نقل را مشکلات دیگر شهر قم ذکر کرد و گفت: یکی از اصول شهرسازی این است که در یک حادثه احتمالی، قدرت جابه‌جایی و تخلیه جمعیت وجود داشته باشد ولی در قم به لحاظ اینکه ساختار آن سنتی بوده و توسعه یافته، ترافیک به شدت در آن وجود دارد که در این مورد نیز باید در طرح ساماندهی و طرح تفصیلی به این موضوع توجه جدی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما در قم در خصوص اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پدافند غیرعامل کارهای گسترده‌ای انجام شده، اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده و باید به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اجرای طرح پدافند غیرعامل در پروژه‌های شهری قم را یکی از ضروریات این شهر دانست و تاکید کرد: طبق قانون باید تمام پروژه‌ها طبق طرح پدافند غیرعامل اجرا شوند، به عنوان مثال در خصوص پروژه‌های مترو و مونوریل باید گفت که مترو در شرایط تهدید کارکرد بهتری دارد ولی در مقابل منوریل هم به سیمای شهری آسیب می‌زند و هم در شرایط تهدید ممکن است به یک معضل تبدیل شود و بر این اساس باید پروژه‌ها بر اساس پدافند غیرعامل اجرا شوند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: در پروژه‌های جدید قانون مکلف کرده که باید پدافند غیرعامل در آنها دیده شود و باید از طریق اداره کل پدافند غیرعامل در استانداری این موضوع نظارت شود و در خصوص پروژه‌های قدیمی نیز باید با یک نظام مهندسی معکوس و با یک آنالیز ریز اشکالات را در آورده و مشکلات را رفع کنیم.


5079850
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است