استانی 01:03 - 09 خرداد 1394
فرماندار شهرستان گیلانغرب به سوال درباره چرایی تعطیل بودن بازارچه مرزی سومار پاسخ گفت.

چرا بازارچه مرزی سومار تعطیل شد؟

فرامرز اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، درباره علت تعطیل بودن بازارچه مرزی سومار که چندی پیش افتتاح شد، اظهار کرد: اصلی ترین دلیل تعطیل بودن این بازارچه مرزی عدم استقرار کامل سیستم اداری طرف عراقی است.

وی ادامه داد: از سوی ما تمام کارها انجام شده و تمامی زیرساخت‌ها، امکانات و سیستم اداری ایران در این بازارچه مرزی، ایجاد و مستقر شده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: طرف عراقی برای راه‌اندازی این بازارچه مرزی امروز و فردا می‌کند. در آخرین تماسی که با مسئولین عراقی داشتیم گفته‌اند که تنها استقرار بانک باقیمانده که این مهم نیز به زودی انجام خواهد شد. طرف عراقی مجوز تردد مسافر و کالا از این مرز را گرفته است، اما ما در حال حاضر تنها مجوز تردد کالا را داریم که درصددیم تا بتوانیم مجوز تردد مسافر را هم از این مرز بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر معاون اول رییس جمهور به استان که چند ماه پیش صورت گرفت دستور انجام مقدمات رسمی شدن این بازارچه مرزی توسط دکتر جهانگیری صادر شد که به محض برقراری تردد کامیونها از این مرز به سراغ فراهم کردن زمینه تردد مسافر نیز خواهیم رفت. تلاش خواهیم کرد، در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان، موضوع رسمی شدن مرز سومار را به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات مردم این منطقه مطرح کنیم و امیدواریم در آن سفر به تصویب هیات دولت نیز برسد.

فرماندار گیلانغرب افزود: انتظار می رود که به محض استقرار بانک عراقی در این مرز، انتقال کالا آغاز شود.

به گزارش ایسنا، بازارچه مرزی سومار، روز 16 فروردین با حضور مسئولین ایرانی و عراقی رسما افتتاح شد، اما تاکنون تردد خاصی از آن صورت نگرفته و این بازارچه عملا تعطیل شده است.

انتهای پیام


6466915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است