اجتماعی 10:36 - 08 تیر 1401
دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریستی است، بیش از ۲۵ هزار نفر در ایران بر اثر اقدامات تروریستی جان خود را از دست داده‌اند که حمایت آمریکا در تمامی این جنایات تروریستی وجود دارد.

غریب‌آبادی: ۲۵ هزار نفر در ایران ترور شدند/ ایران بزرگترین قربانی تروریسم در دنیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس؛ کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه در همایش افشای حقوق بشر آمریکایی که صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: این نشست باید محل افشای جنایات آمریکا باشد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه بیان کرد: آمریکا از حقوق بشر کاملا به عنوان ابزار سیاست خارجی خود برای وصول به اهداف خود استفاده می‌کند. آمریکا در عرصه سیاسی برای کشورها پرونده سازی می‌کند تا آن ها را وادار به استفاده از استانداردهای حقوق بشری خود کند. 

غریب آبادی اظهار کرد: این هفته باید هفته بازخوانی حقوق بشر باشد، حقوق بشری که به جنایات و عدم اجرای استاندارد حقوق بشر آمریکا در این کشور توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد زندانیان در آمریکا وجود دارد، گفت: بیش از ۲ میلیون زندانی در آمریکا وجود دارد که همین امر آمریکا بزرگترین زندان دنیا کرده است.

غریب آبادی گفت: آمار زندانیان سیاه پوست ۴ برابر سفید پوست است که این بیانگر نگاه تبعیض آمیز در آمریکا است، ۴هزار نفر زندانی به‌طور متوسط سالانه در این کشور جان خود را از دست می دهند که این موضوع در مجامع حقوق بشر مطرح نمی‌شود!

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: ۸۲درصد مسلمانان در آمریکا بیان کردند که در معرض تبعیض قرار گرفته‌اند. همچنین در زمینه خشونت علیه زنان، سالانه هزار و ۸۰۰ نفر زنان در آمریکا به قتل می رسند و این کشور وضعیت حقوق بشر دیگر کشورها را مورد بررسی قرار می‌دهند و گزارش ارائه می‌کنند.

غریب آبادی گفت: بیش از ۷۰درصد زنان آمریکا مورد تعرض و خشونت جنسی قرار گرفتند که این آمار فاجعه است‌. آمریکا دارای تاریخ کوتاه (سه قرنی) که دارد سرشار از کشتار و تجاوز است، در حمله ویتنام ۴ میلیون نفر کشته شدند، بر اثر سیاست‌های آمریکا در عراق ۲ میلیون نفر جان خود را از دست دادند، ۲۷ میلیون نفر از رنگین پوستان در آمریکا کشته شدند. همچنین ۷۰هزار افغانی را کشتند.

وی افزود: آمریکا در برهه‌ای در حال کشور سازی بود، ۱۴ میلیون برده به این کشور منتقل کرد که که ۲ میلیون آن ها در مسیر دریایی کشته شدند.

غریب آبادی با بیان این پرسش که این جنایات چگونه قابل توجیه است، گفت: شکنجه‌هایی که نیروهای آمریکا علیه زندانیان استفاده کردند، در طول تاریخ بشر بی‌سابقه است. 

وی با بیان اینکه آمریکا سردمدار تحریم‌های یک جانبه علیه کشورها است، گفت: بیش از ۳۰ کشور در لیست تحریم‌های یکجانبه آمریکا قرار دارد. این کشور پرچمدار حمایت از گروه‌های تروریستی است، القاعده و داعش از جمله گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا در منطقه ما بود‌.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت همه جانبه سیاسی امنیتی اطلاعاتی و... می کند.

غریب آبادی ضمن تشریح تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران بیان کرد: در زمینه تروریسم، جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریستی است، بر اساس آخرین آمار بیش از ۲۵ هزار نفر در ایران بر اثر اقدامات تروریستی جان خود را از دست دادند، که حمایت آمریکا را در این اقدامات تروریستی شاهد هستیم.

انتهای پیام/


11608792
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور درخصوص علت درج نشدن اسم پدر و مادر بر روی کارت ملی توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از تکمیل تدوین طرح جامع آب خام شهر تهران در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جهان در طول ۱۰ ماه متوالی گذشته، بی‌سابقه‌ترین گرمای خود را تجربه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حمید صاحب گفت: ۴۸ درصد از دانش آموزان در تهران اضافه وزن دارند که این افراد در معرض بیماری‌هایی مانند دیابت و مشکلات قلب و عروق قرار می‌گیرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره محیط زیست شهر تهران از تلاش برای ساماندهی پسماند کشاورزی در تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف یک دستگاه خودرو بی‌ام‌و قاچاق و همچنین کارگاه تغلیظ سوخت قاچاق در تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  فرمانده مرزبانی فراجا از توقیف یک تریلی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر شیشه و هروئین توسط مرزبانان هنگ تایباد در نقطه صفر مرزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین از طریق فضای مجازی در شهر تهران در عملیات ضربتی «گاندو» خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است