استانی 14:05 - 03 آبان 1393
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس گفت: پدافند غیرعامل شامل مجموعه اقداماتی است که باعث افزایش بازدارندگی و ارتقای توسعه و پایداری ملی می‌شود.

بازدارندگی و ارتقای پایداری ملی با پدافند غیرعامل محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رحیم آزادی بعد ظهر امروز در مراسم آغاز هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان دکتر حسابی ناحیه دو شیراز اظهار داشت: مدیریت بحران در راستای حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و … موضوعیت دارد و پدافند غیرعامل مربوط به تهدیدات انسان‌ساز است.

وی افزود: محافظت از جان مردم، مصونیت درونی و کسب آمادگی لازم در برابر تهاجمات نظامی، امنیتی و سایبری دشمن هدف اصلی پدافند غیرعامل است. علاوه بر دو اصل قانون اساسی، مقام معظم رهبری در 43 مورد از منویات خویش به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل اشاره داشته‌اند و این حاکی از حساسیت این مقوله در سطح کلان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس خاطرنشان کرد: علاوه بر تهدیدات نظامی، امروز جنگ نرم دشمن فضای مجازی ما را نیز در معرض آسیب قرار داده است و آماده‌سازی در راستای مقابله پیشگیرانه با این تهدید ضرورت دارد.

آزادی همچنین با تأکید بر لزوم کاربری دومنظوره تأسیسات و ابنیه مختلف در راستای اهداف پدافند غیرعامل،‌ تصریح کرد: مناسب است که ساختمان‌های احداثی دارای پناهگاه باشد و تمهیدات لازم در آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه سوم تا نهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است، گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اعضای کارگروه‌های پدافند غیرعامل، مسئولان، کارمندان و عموم مردم دغدغه اصلی ما در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل مکمل پدافند عامل است، بیان کرد: پدافند غیرعامل در تمام زمان‌ها و ازجمله زمان صلح کاربرد دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس ابراز داشت: در برابر جنگ نرم دشمن باید با برنامه‌ریزی دقیق و هوشیاری مصونیت‌بخشی کشور و نسل جوان را محقق ساخت که اثرات این تهدید به مراتب بیشتر و ماندگارتر از تهدیدات سخت است.

رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه دو شیراز نیز در این مراسم گفت: هدف اصلی پدافند غیرعامل توسعه دفاع در برابر تهدیدات است.مقوله پدافند غیرعامل از صدر اسلام دارای سابقه است که یکی از این موارد مشهور حفر خندق در یکی از غزوات پیامبر برای جلوگیری از تهدید دشمن است.

کارشناس حراست آموزش‌وپرورش فارس نیز در این زمینه گفت: در این هفته علاوه بر برگزاری نمایشگاه، همایشی با حضور کارکنان آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد.

اصغر رضایی افزود: برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در یکی از مدارس و اجرای برنامه توجیهی برای دانش‌آموزان در زمینه رفتارهای مناسب در زمان وجود تهدید از جمله مواردی است که در این هفته در دستور کار است.

وی با بیان این که مباحث پدافند غیرعامل در درس آمادگی دفاعی مقطع متوسطه گنجانده شده، بیان کرد: اختصاص زنگ انشاء به موضوع پدافند غیرعامل و فراخوان مقاله و نقاشی از دیگر برنامه‌های این هفته است.


5035318
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است