استانی 06:21 - 02 آبان 1398

۱۰ خانه تاریخی در سمنان مرمت و بهسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناظم رضوی شامگاه چهارشنبه در سمینار توسعه گردشگری در استان سمنان به میزبانی  شهرداری سمنان ضمن بیان اینکه نسبت به مرمت تعدادی ابنیه و تبدیل آن به موزه اقدامات لازم صورت گرفته است، ابراز داشت: ۱۰ خانه تاریخی مرمت و بهسازی شده و آماده بهره‌برداری است که باید گفت بازشناسی فرصت‌های گردشگری شهر سمنان و باغ‌راه‌ها و اماکن تاریخی و امامزادگان در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه هدف از این هم‌اندیشی شناخت ظرفیت‌های گردشگری استان و شهر سمنان و شناخت راهکارها برای رونق این صنعت و آسیب‌شناسی از گردشگری است، افزود: با توجه به اینکه تقسیم آب در باغات از جاذبه‌های خاص محسوب می‌شود، لذا دریکی از بناهای قدیمی شهر سمنان موزه تخصصی آب با چینش ادوات آب‌رسانی افتتاح خواهد شد.

شهردار سمنان ضمن بیان اینکه شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهر به مردم و گردشگران هدف عمده شهرداری است، ابراز داشت: شهرداری سمنان آماده همکاری برای تبدیل‌شدن خانه‌های تاریخی شهر به مکانی برای جذب گردشگر است و با توجه به برخورداری از امکانات حمل و نقل، هم به لحاظ جاده، هوایی و زمینی می‌توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر در شهرستان استفاده بیشتری شود.

ناظم رضوی در ادامه تصریح کرد: در راستای بهسازی و بازسازی بناهای تاریخی بافت قدیمی شهر و بهره‌گیری از این اماکن و بناها به‌عنوان اماکن بومگردی، تحقق اهداف توسعه گردشگری، شهرداری سمنان برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فرش قرمز پهن کرده و حمایت‌های لازم را نیز انجام داده است.

وی ضمن بیان اینکه سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری با استفاده از افراد منطقه و بومی باید موردتوجه قرار گیرد، افزود: باورپذیری و شناخت کافی و اعتماد به ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه گردشگری در استان باید تقویت شود، چراکه هنوز برخی از مردم سمنان هنوز بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر شناخت کافی ندارند.

شهردار سمنان بابیان اینکه این شهرستان جزو هفت شهر کاندیدای انتخاب شهر دوستدار کودک در کشور است، ابراز داشت: برای توسعه این ظرفیت باید همه دستگاه‌ها با یکدیگر در بخش گردشگری هماهنگی بیشتری داشته باشند.


10274627
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است