علمی فناوری 11:46 - 09 خرداد 1394
رییس سازمان غذا و دارو:
رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه هیچ دارویی مشمول ارزش افزوده نمی‌شود از غیر قانونی بودن این اقدام خبر داد.

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهذاشت، در حاشیه نخستین همایش سراسری داروسازی نظامی که هم اکنون در مرکز همایشهای صدرای دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله در حال برگزاری است ، در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران مبنی بر دریافت هزینه‌ای تحت عنوان ارزش افزوده در داروخانه ها، گفت : هیچ دارویی مشمول ارزش افزوده نمیشود و دریافت مبالغی تحت این عنوان در داروخانه ها کاملا خلاف قانون و مستوجب برخورد قانونی ، ارجاع متخلفین به مراجع غذایی و پیگرد قانونی میشود . 


وی همچنین به مستثنی بودن دریافت ارزش افزوده در داروهای مکمل اشاره کرده و افزود : البته فرآورده های شبیه به مکمل و یا خود مکمل های دارویی در هر نوعی که باشند به علت اینکه به طور رسمی کاربرد درمانی ندارند، شامل قانون پیگیری برای دریافت ارزش افزوده نمیشوند زیرا مکمل های دارویی در هیچ کجا در زمره داروهای اصلی درمانی نیستند . 


رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت : رسانه ها نسبت به دریافت حق فنی که به طور رسمی و قانونی ،سبقه سی ساله در صنعت توزیع دارویی کشورمان توسط داروخانه ها دارد ، بی انصافی نکنند زیرا این امر کاملا قانونی و واقعا حق داروسازان است . 


ذخایر استراتژیکی کشور کم است 
وی همچنین در ادامه با تاکید بر ضرورت دپوی داروهای استراتژیک بویژه با همکاری نیروهای مسلح ، گفت : در حال حاضر به طور جدی نیازمند دپوی داروها ی استراتژیک هستیم  و باید ساز و کار اساسی به این منظور اندیشیده شود تا ذخایر دارویی کافی را برای داروهای ویژه و حیاتی داشته باشیم و به همین منظور نیروهای مسلح به علت داشتن چنین قابلیتی میتوانند با حمایت کامل وزارت بهداشت کشور، این مهم را برعهده بگیرند و این مدیریت ذخیره سازی دارویی به گونه ای است که در انبارهای دارویی هیچ دارویی با عمر زیر دوسال ثبت نشده و برای تنظیم بازار نیز دارای ورودی و خروجی های خواد شد . 




دیناروند ادامه داد : درمورد تولید داروهای استراتژیک توسط نیروهای مسلح ، وزارت بهداشت آمادگی و حمایت خود را در این زمینه اعلام میکند و برای حفظ جنبه های محرمانگی ، هماهنگی های لازم نیز در سازمان غذا و داروی کشور ایجاد میشود. 


وی با اشاره به تامین ذخیره دارویی تا ۵ ماه در کشورمان نیز ، افزود: این ذخیره سازی تقریبا برای تمامی داروها صورت گرفته به گونه ای که در زمینه داروهای حجیم و سرم نیز دیگر هیچ کمبودی نداریم و خط تولید این سرم نیز از سه هفته گذشته مجددا و با انجام اصلاحات کیفی، راه اندازی شده و البته در مورد برخی از داروها ، ذخایر دارویی به اندازه دو سال و در برخی انواع نیز به میزان دو ماه موجود است که دسته آخر در ردیف گروه قرمز دارویی قرار میگیرد که باید هرچه زودتر تامین شوند. 


رییس سازمان غذا و دارو در پایان اذعان داشت : هیچوقت در زمینه مدیریت داروها دچار بحران نشده ایم اما مهمترین نگرانی ها در ذخیره سازی های غیر معقول دارویی در انبارهای برخی از مراکز دارویی آن‌هم تا پنج برابر بیش از حد نیازشان است که باید رسیدگی و اصلاح شود. 






انتهای پیام/



6469331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مشاور کنکور گفت: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است