استانی 14:19 - 09 تیر 1394
تبریز؛
دانشگاه تبریز و شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، در راستای بهره گیری بهینه از توان علمی و ظرفیت منابع دو طرف، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ رییس دانشگاه تبریز در این آیین با تاکید بر اینکه در جهان امروز، جزیره‌ای عمل کردن مطرود است و برای رسیدن به توسعه پایدار باید تمامی دستگاه‌ها به صورت هماهنگ عمل نمایند و این امر در مسئله زیست محیطی که در منطقه ما در وضع بحرانی قرار گرفته، صادق است، تصریح کرد: اگر تدبیری همه جانبه درباره مساله آب اندیشیده نشود، در میان مدت و بلند مدت با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد که بر همین اساس دانشگاه تبریز آماده هر‌گونه همکاری مشترک با این شرکت است.

دکتر محمدرضا پور محمدی  در ادامه، هدف از امضای این تفاهم نامه را بهره گیری بهینه از توان علمی، ظرفیت ها و منابع طرفین در زمینه تعمیق و توسعه همکاری‌ها و فعالیت های پژوهشی عنوان کرد و افزود: استفاده از توانایی ها و پتانسیل‌های موجود طرفین و انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، سازه‌ای، بهره برداری و برنامه ریزی از جمله موضوعات همکاری این تفاهم نامه می باشد.

به گفته وی، انجام طرح های تحقیقات کاربردی آب شامل تدوین موضوعات، مدیریت، اجرا، همکاری جهت کاربردی نمودن آن و بهره گیری از توانایی های طرفین، همچنین برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی تخصصی شامل همکاری در برگزاری دوره های تخصصی و دوره های کارآموزی - کارورزی دانشجویی، انتقال دانش فنی، مبادله تجربه های علمی و همکاری در ایجاد فرصت های پژوهشی برای اعضای هیات علمی و ادامه تحصیل کارکنان شرکت آب منطقه ای برابر مقررات از دیگر موضوعات تفاهم نامه همکاری دو جانبه است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان نیز در این مراسم، جایگاه دانشگاه تبریز را در دنیا قابل تحسین خواند و گفت: چالش آب در منطقه، بسیار جدی است؛ بطوریکه بحران دریاچه ارومیه تنها نمونه ای از این چالش هاست و چندین نمونه مثل مساله دریاچه ارومیه در زیر زمین اتفاق می افتد که از آنها بی خبر هستیم و باید در این خصوص دنبال راهکار مناسبی باشیم.

مهندس غلامرضا هاشمی همچنین خواستار توجه به مدیریت صحیح آب شد و افزود: در جهان امروز، اگر کشوری از بیش از 40 درصد منابع آب خود استفاده کند، می گویند که آن کشور در مرز بحران آب قرار گرفته است، اما در کشور ما، میزان مصرف از منابع آبی بالای 80 درصد است.

وی همچین با اشاره به سابقه همکاری شرکت آب منطقه ای با دانشگاه تبریز گفت: سابقه این همکاری به سال 75 بر می گردد  که بررسی 435 پروپوزال، انجام 9 طرح پژوهشی مشترک، حمایت از 31 طرح دانشجویی، انجام 6 سمینار علمی و پژوهشی در کنار چاپ یک عنوان کتاب مشترک، برگزاری 337 جلسه کمیته های تخصصی مشترک و ... از جمله این همکاری‌های مشترک است.

این سند همکاری در 6 ماده به همراه آیین نامه اجرایی به امضای رییس دانشگاه تبریز و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی رسید و مدت اعتبار آن یک سال خواهد بود.
انتهای پیام/ز

6667140
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است