استانی 11:50 - 20 آذر 1397
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:
‌دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناسبت نیست صنعتی همچون منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با توانمندی مناسب در کشور وجود داشته باشد، آنگاه برای خرید و تعمیرات کشتی و شناورها به کشورهای خارجی اعتماد شود.

مناسبت نیست برای خرید و تعمیرات شناورها به خارج اعتماد کنیم

‌به گزارش ایسنا،‌ مرتضی بانک صبح امروز در آئین بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن یک‌صد هزار مترمکعبی بندرعباس، افزود: استان هرمزگان دارای سه منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی و دو منطقه آزاد است که نشان‌دهنده اهمیت بالای آن است.

وی با بیان اینکه هر بار که به هرمزگان سفر می‌کنم شاهد تلاش‌های گسترده و پیشرفت و توسعه در هر بخش هستیم، تصریح کرد: این موضوعات نشان‌دهنده آن است که دولت تدبیر و امید برای تغییر سیستم اقتصادی در کشور و از جمله هرمزگان تلاش بسیاری کرده است.

بانک با اشاره به اینکه در پنج منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی و آزاد هرمزگان بیش از 97 هزار نفر مشغول به کار هستند و این خود یک ظرفیت بزرگ است، بیان کرد: در مناطق ویژه صنعتی هرمزگان 4.2 میلیون تن انواع محصولات فولادی و 257 هزار تن آلومینیوم تولید می‌شود که متأسفانه این ظرفیت‌ها در مناطق ویژه صنعتی و اقتصادی و آزاد هرمزگان به‌خوبی منعکس نمی‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش زیادی برای رفع مشکلات پس از نوسانات ارزی کرد، خاطرنشان کرد: مصوبه جدیدی برای تأمین کالاها و قطعات اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق مناطق آزاد نیز گذراندیم که هم از ظرفیت ارزی پراکنده سایر کشورها بهره می‌گیریم و هم امکانات و نیازهای صنایع را تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 700 میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: در این مجتمع ظرفیت ساخت هر نوع کشتی و شناوری وجود دارد و نیاز به‌قدری توجه و اعتماد به توانمندی داخلی وجود دارد.

بانک با اشاره به اینکه حوضچه تعمیرات و احداث این مجتمع توان ورود کشتی با آبخور بیش از 400 متر را هم دارد، اضافه کرد: نیاز است که دستگاه‌های ذی‌نفع در حوزه کشتی و شناور نیز به‌جای بردن خرید و تعمیراتشان به سمت کشورهای خارجی به این مجتمع داخلی اعتماد کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان گفت: مناسبت نیست صنعتی با توانمندی مناسب در کشور وجود داشته باشد، آنگاه برای خرید و تعمیرات کشتی و شناورها به کشورهای خارجی اعتماد شود.



انتهای پیام


9996751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است