اجتماعی 21:10 - 02 آذر 1393
همدان- ایرنا- مدیر نظارت بر محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خانگی بودن محصولات غذایی ضمانتی برای سالم بودن آنها نبوده و شهروندان باید در انتخاب این محصولات دقت نظر کافی را داشته باشند.

'محمد کاظم زاده'روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گسترش محصولات غذایی آماده در فروشگاه ها و استقبال مردم از این محصولات افزود: این روزها محصولاتی به نام خانگی بدون نام و نشان به مردم عرضه می شود که شهروندان هم فکر می کنند که خانگی بودن این محصولات نشان دهنده سلامت و کیفیت بالاترشان است.



وی ادامه داد: این کار فقط سوء استفاده از کلمه خانگی بودن این محصولات است که در تهیه بیشتر آنها نیز اصول بهداشتی نادیده گرفته شده و سلامت افراد با خطر مواجه می شود.



وی اضافه کرد: تولیدات خانگی به محصولی گفته می شود که در خانه با شرایط بهداشتی و در حجم پایین به اندازه نیاز خانواده تهیه شود.



کاظم زاده افزود: اگر فردی بخواهد محصولی مانند آب لیمو یا آب غوره چند محله یا منطقه را تامین کند، دیگر شرایط تولید خانگی را ندارد و باید دست به تولید انبوه بزند.



وی گفت: تولید انبوه، بهداشت، شرایط خاص نگهداری و متخصص بهداشت مواد غذایی می خواهد که هیچ کدام از محصولات به اصطلاح خانگی این شرایط را ندارند.



وی عنوان کرد: ضمن اینکه آلودگی ها و تقلب های بسیار زیاد کیفی، کمی و بهداشتی در چنین فرآورده هایی دیده می شود به این دلیل به هیچ وجه مصرف محصولاتی تحت عنوان خانگی از آب غوره و آب لیمو گرفته تا رب و سرکه توصیه نمی شود.



7530/2624

انتهای پیام /*


5253284
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است