استانی 21:21 - 30 فروردین 1393
قم - ایرنا - آیت الله ˈسید محمد علی علوی گرگانیˈ از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: مجلس و دولت دست به دست هم بدهند و مشکلات مردم را همچون گرانی و بیکاری رفع کنند.

به گزارش ایرنا، وی عصر شنبه در دیدار اعضای شورای مرکزی ˈجامعه اسلامی مهندسینˈ، خطاب به ˈمحمدرضا باهنرˈدبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: سلام مرا به همکاران خود در مجلس برسانید و تقاضا کنید که به مشکلات مردم خیلی رسیدگی کنند.



آیت الله علوی گرگانی با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر عزیز ما هم مسائل فرهنگی را بالاتر از مسائل اقتصادی دانسته اند و ‏لازم است مسوولان هم با همت و تلاش به رفع مشکلات اقتصادی بپردازند تا زمینه برای اصلاح مسائل ‏فرهنگی نیز فراهم شود.



وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مکالمه تلفنی اش با حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری در عید نوروز امسال اظهار کرد: رییس جمهوری به نام اعتدال و امید حرکت کرده است و به ایشان گفتم منتظر این دو واژه هستم.



آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اگر واقعا بتوانیم در همه کارها با علمای دین همکاری داشته باشیم به نتیجه مثبت می رسیم و جامعه هم به راهنمای دینی نیازمند است.



وی تاکید کرد: تذکرات گفته می شود اما آنچه که مهم است پذیرا بودن تذکرهای بزرگان می باشد، گاهی مطالبی گفته شده و نتیجه عملی نیز به همراه دارد و گاهی نتیجه ای به همراه ندارد.



وی افزود: خداوند وعده داده است که اگر صاحب منصبان جامعه به سخنان بزرگان ‏توجه داشته باشند پایگاهی محکم در اجتماع خواهند داشت و به موفقیت هم می رسند و اجر ‏فراوانی نیز دارند.



آیت الله علوی گرگانی همچنین به مساله سربازی جوانان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها در 24 کشور جهان سربازی اجباری وجود دارد، باید مسوولان مربوط بررسی کنند و در صورت امکان در زمان صلح از خدمت سربازی بکاهند.



همچنین در این دیدار، ˈمحمدرضا باهنرˈ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و نایب رییس مجلس شورای اسلامی گزارشی از فعالیت های این تشکل را ارایه داد.



اعضای شورای مرکزی ˈجامعه اسلامی مهندسینˈ امروز (شنبه ) با حضرات آیات مراجع تقلید ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ، ˈناصر مکارم شیرازیˈ، ˈعبدالله جوادی آملیˈ و ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید و حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمد سعیدیˈ، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار و گفت وگو کردند. ک/3



7406/ 553 ** 1552

انتهای پیام /*


3523164
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است