سیاسی 15:08 - 06 خرداد 1397
بررسی مشکلات اقتصادی با حضور کرباسیان در جلسه غیر علنی، تاکید لاریجانی بر همگرایی قوا برای حل مشکلات نظام بانکی، لاریجانی گزینه قطعی فراکسیون مستقلین، ماموریت مجلس به بانک مرکزی برای اصلاح ساختار و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان، تجمع جمعی از کارگزاران بیمه کشاورزی مقابل مجلس، اعلام وصول سوال از وزیران اطلاعات و صنعت و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) ششم خرداد ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ششم خردادماه

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود رسیدگی به طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی و قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی را در دستور کار قرار دادند.

همچینین رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی از بررسی مشکلات اقتصادی با حضور کرباسیان، وزیر اقتصاد و سیف، رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی خبر داد.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی که پس از سه ساعت جلسه غیرعلنی برگزار شد، با تاکید بر همگرایی قوا برای حل مشکلات نظام بانکیگفت: بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مرکز پژوهش‌ها همگرایی خوبی وجود دارد که امیدوارم این همگرایی موجب شود قوای مختلف کمک کنند تا مشکلات نظام بانکی برطرف شود.

ناطقین امروز مجلس

امینی فرد: ستاد جنگ آمریکا در وزارت خزانه‌داری آن است

نطق میان دستور نماینده مردم قم در مجلس

صفری: گرانی کالای اساسی منجر به  افزایش فشار به مردم شده است

مقدسی: برجام با تمام فراز و فرودش تصمیم نظام بود

خدری: در عمل با مفسدان اقتصادی برخورد شود

***

مهرداد لاهوتی با تاکید بر اینکه لاریجانی گزینه قطعی فراکسیون مستقلین برای ریاست مجلس است، گفت: در حال حاضر تیمی از فراکسیون مستقلین در حال بررسی موضوع ائتلاف با دو فراکسیون دیگر در انتخابات هیات رییسه است. وی همچنین از حمایت از نایب رییسی مطهری و پزشکیان در صورت ائتلاف خبر داد.

در همین ارتباط سیدحسین نقوی حسینی گفت که قرار است  فراکسیون ولایی برای ۱۲ جایگاه هیات رییسه لیست مستقل دهد. البته احتمال ائتلاف با سایر فراکسیون‌ها بر اساس این لیست نیز وجود دارد.

همچنین پروانه سلحشوری در واکنش  به انتشار اخباری درباره گزینه‌های این فراکسیون برای انتخابات هیات رییسه مجلس گفت: فراکسیون زنان هیچ گزینه‌ای برای انتخابات هیات رییسه معرفی نکرده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز برای بررسی مشکلات اقتصادی کشور، از ماموریت مجلس به بانک مرکزی برای اصلاح ساختار و اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد که بانک‌ها تسهیلات لازم را برای رونق گرفتن تولید به تولیدکنندگان بدهند، همچنین بانک مرکزی نسبت به اصلاح ساختار خود اقدام کند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

محمودی: ضرورت توجه به خواسته‌های به حق رانندگان

نماینده زاهدان: رییس صداوسیما از مردم سیستان و بلوچستان عذرخواهی کند

بدری: دولت ارز مورد نیاز بخش تولید را تامین کند

سعیدی: خواسته‌های صنفی رانندگان شنیده شود

***

اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از توهین به قوم بلوچ توسط یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان انتقاد کرده و خواستار برخورد قاطع قضایی با این فرد شده و در عین حال با تاکید بر لزوم وجود وحدت و همدلی در بین مردم بلوچستان، بهترین پاسخ به هر فرد هتاک را محبت به همه ایرانیان عنوان کرده است.

همچنین جمعی از کارگزاران بیمه کشاورزی صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند. تجمع کنندگان خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی و قراردادی خود شده و با سردادن شعارهایی از نمایندگان مجلس درخواست حمایت داشتند.

امروز همچنین نمایشگاه قرآن و عترت به مناسبت ماه مبارک رمضان در راهروهای مجلس برپا و تشکیل شده است و علاقه‌مندان اعم از نمایندگان، کارکنان و خبرنگاران می‌توانند آیاتی از قرآن را به خط خودشان نگارش کرده، ‌این آیات جمع‌بندی شده و در قالب قرآن با اسامی افراد به صورت مجلد چاپ می‌شود. همچنین در این نمایشگاه صنایع دستی منقش به اسماء الهی و اسماء ائمه اطهار و پیامبر(ص) نیز وجود دارد.

دو طرح و دو سوال ملی ۵ نماینده مجلس از وزیران اطلاعات و صنعت در جلسه علنی امروز  اعلام وصول شد و در پایان نیز عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامیتذکرات کتبی نمایندگان به  مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام


9792243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: ابتکارات دلاورانه یمن در جهت توقف نسل‌کشی ملت فلسطین توسط اسرائیل قطعاً معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: مجلس شورای اسلامی هفته آینده جلسه‌ای درباره وضعیت بازار ارز برگزار می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ضایعه درگذشت حاج رجبعلی دهنوی پدر بزرگوار شهیدان والامقام علی‌اکبر، حمید و حسین دهنوی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با صبر استراتژیک پس از جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد زمینه را برای انتقام گرفتن در داخل و خارج کشور آماده کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با صبر استراتژیک پس از جنایت صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد زمینه را برای انتقام گرفتن در داخل و خارج کشور آماده کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش را تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس شورای اسلامی برای سومین روز متوالی رسیدگی به لایحه تجارت را در دستورکار خود دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عمویی گفت: عملیات وعده صادق نشان داد ایران می‌تواند پیچیده‌ترین سامانه‌های پدافندی را ناکام بگذارد لذا جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران تقویت شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عده‌ای که پیش از این، حمله مستقیم به اسرائیل را با تصور

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است