بین‌الملل 11:34 - 07 اردیبهشت 1394
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: گروه افراطی «بوکوحرام» نام خود را تغییر داده و اسم «ولایت دولت اسلامی در غرب آفریقا» را بر خود نهاده است.

ایندیپندنت:‌ بوکوحرام نام خود را تغییر داده است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العربیه، روزنامه ایندیپندنت انگلیس در خبری نوشت که تغییر نام گروه تروریستی «بوکوحرام» پس از عملیات اخیر این گروه علیه نیروهای دولت نیجر بود و این گروه تروریستی با انتشار تبلیغات خود در منطقه از طریق رسانه‌هایش این خبر را اعلام کرد.

در گزارش‌هایی که پیش از این در رسانه‌ها منتشر شده بود، آمده که نام «بوکوحرام» مختصر عبارت «آموزش غربی حرام است» می‌باشد و این گروه بیعت خود با داعش را اعلام کرد. این خبر از سوی محمد العدنانی، یکی از رهبران داعش نیز تایید شد.

از فوریه گذشته نیروهای دولتی نیجریه، عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه گروه تروریستی بوکوحرام آغاز کردند. هدف این عملیات که از سوی نیروهای کشورهای چاد و نیجر نیز حمایت می‌شد، نابودی پایگاه‌های افراطی‌ها در منطقه بود.

براساس اظهارات کارشناسان، این عملیات به شکل گسترده‌ای توان جنگی «بوکوحرام» را تضعیف کرد.

تعداد قربانیان اقدامات تروریستی گروه بوکوحرام از سال 2009 در نیجریه، به 13 هزار تن می‌رسد و علاوه بر آن این گروه افراطی، حملات خونبار متعددی را در مرزهای نیجریه مرتکب شده است.

انتهای پیام


6270607
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آل سعود موضوع یهودیان صهیونیست را رکن اصلی کتب درسی قرار داد و آیات قرآنی درباره جنایات یهودیان را حذف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردی که حین برگزاری دادگاه رئیس جمهور پیشین آمریکا خود را مقابل ساختمان دادگاه به آتش کشید، بر اثر جراحات شدید جان خود را از دست داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یواس‌ای تودی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های اخیر اعلام کرد که محبوبیت جو بایدن در میان جوانان این کشور در حال کاهش است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (شنبه) در استانبول با رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه چین در واکنش به رای منفی آمریکا در جلسه شورای امنیت، مجددا خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور شب گذشته ۵۰ پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اعضای اوپک پلاس از ابتلای ماه جولای تولید نفت را افزایش خواهند داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است