استانی 16:48 - 09 مهر 1393
رئیس گروه مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور:
رئیس گروه مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی سازمان محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر بیش از 428 سازمان مردم نهاد زیست محیطی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت بیش از 428 سازمان مردم‌نهاد زیست محیطی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ساره‌ گل‌محمدی ظهر امروز در نشست شبکه‌بندی سمن‌های زیست محیطی کردستان اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد سرمایه‌های اجتماعی  و بازوان دولت به حساب می‌آیند و هدف از تشکیل سمن‌های زیست محیطی؛ گردش اطلاعات، تعامل بیشتر و برون سپاری وظایف است.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد دربرنامه سوم و چهارم توسعه اقدامات خوبی را تعامل با سازمان‌های دولتی انجام داده‌اند، بیان کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه کشور نیز این سازمان‌ها با همکاری بخش دولتی بتوانند فعالیت خوبی را داشته باشند.

گل‌محمدی به آخرین آیین‌نامه هیئت دولت در زمینه ثبت سمن‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: وظیفه دولت در مورد سازمان‌های مردم‌نهاد تسهیل‌گری، بسترسازی و رفع موانع و مشکلات این سازمان‌هاست.

وی مرجع صدور مجوز سمن‌ها را استانداری‌ها عنوان کرد و گفت: محیط زیست یک دستگاه تخصصی است که باید سمن‌ها نیز در این دستگاه به صورت تخصصی عمل کنند.

رئیس گروه مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی سازمان محیط زیست کشور از فقر قانون در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور خبر داد و اضافه کرد: طرح ناظر بر سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکیل کانون‌های تشکل مدنی از جمله برنامه‌های محیط زیست کشور است که در دستور کار قرار دارد.

گل‌محمدی از تشکیل گروه امداد ونجات در سازمان محیط زیست کشور خبر داد و تصریح کرد: در صورت فعالیت این گروه می‌توانیم دوره‌های آموزشی مناسب را در این زمینه در سطح کشور برگزار کنیم.

وی بر تقویت رابطه سمن‌ها با سازمان محیط زیست تاکید کرد و گفت: می‌توانیم با داشتن ارتباط موثر با سمن‌های زیست محیطی در راستای رفع مسائل و مشکلات زیست محیطی در کشور گام‌های موثری برداریم.

رئیس گروه مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی سازمان محیط زیست کشور از راه‌اندازی شبکه مجازی برای سمن‌ها در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: این فضای مجازی با هدف تسهیل افزایش ارتباط سازمان‌های مردم نهاد با محیط زیست راه‌اندازی شده است.

گل محمدی ماهیت سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور را داوطلبانه اعلام کرد و افزود: توانمندسازی این سمن‌ها و افزایش سطح فعالیت آن‌ها بر عهده خود سمن‌ها بوده و برای این مهم باید با تمام توان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه سمن‌های زیست محیطی از مهم‌ترین و اثرگذارترین سرمایه‌های اجتماعی در جامعه محسوب می‌شوند، گفت: اگر به نحو احسن از پتانسیل این سمن‌ها استفاده شود و این سازمان‌های مردم نهاد به خوبی توانمندسازی شوند می‌توانند در راستای دستیابی به اهداف سازمانی ما را یاری دهند.

گل محمدی در پایان با بیان اینکه در زمینه آغاز به کار سمن‌ها باید از نیروی انتظامی و اطلاعات استعلام گرفته شود، خاطرنشان کرد: این کار اقدامی قانونی است و امیدواریم بتوانیم در راستای افزایش آموزش‌ها به این سازمان‌ها اقدامات موثری را انجام دهیم.


4851363
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است