اجتماعی 04:20 - 30 مهر 1393
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با عنوان این مطلب که الکل صنعتی قابل خوردن نیست، اظهارداشت: مصرف این نوع الکل، سریعا مسمومیت ایجاد می کند و کشنده است.

خطرات خوردن الکل صنعتی و طبی
به گزارش افکارنیوز، دکتر ایرج خسرونیا اظهارداشت: الکل صنعتی را نمی شود خورد، زیرا علاوه بر اینکه مسمومیت شدید به دنبال دارد، کشنده است..



وی در ارتباط با سوءمصرف الکل طبی هم گفت: این نوع الکل نیز جهت مصارف پزشکی در داروخانه ها وجود دارد که متاسفانه برخی افراد با اضافه کردن مایعات دیگری، از الکل طبی برای مصارف خوردنی استفاده می کنند. اما این نوع الکل نیز خوردنی نیست و مسمومیت ایجاد می کند.



خسرونیا با اعلام اینکه الکل طبی برای مصارف جلدی و گاهی نیز برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: اصولا الکل طبی و صنعتی به هیچ عنوان کاربرد خوردنی ندارند اما متاسفانه برخی افراد مثل معتادان به الکل، از این قبیل الکل ها استفاده می کنند.



رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به مرگ آور بودن الکل چوب، تاکید کرد: اصولا وضعیت جسمانی افراد معتاد به الکل، به گونه ای است که نه کبد و نه کلیه برای آنها باقی مانده است و از همین رو، متوجه آسیبهای خطرناک الکل صنعتی نمی شوند.



این در حالی است که چندی قبل حسن تامینی لیچائی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، نسبت به نگرانی تولید کنندگان الکل در کشور مبنی بر اینکه بسیاری از این الکل ها وارد چرخه مصرف مشروبات الکلی می شود، هشدار داده و گفته بود که تولیدکنندگان الکل در این ارتباط نامه ای به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال کرده اند.



وی با تاکید بر اینکه الکل به دو شکل فله ای و بسته بندی تولید می شود، گفته است که در تولید مواد الکلی باید ماده تلخ کننده ای استفاده کنند که به شکل مستقیم غیرقابل مصرف شود. لذا با توجه به اینکه تهیه این ماده تلخ کننده نیازمند بار مالی است بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان الکل از آن استفاده نمی کنند و این عدم استفاده منجر به شیرین بودن الکل شده و در برخی موارد در تهیه مشروبات الکلی به کار گرفته می شود.

5008705
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شرور، عامل تیراندازی و اراذل و اوباش در شهر تهران دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ممنوعیت ورود حیوانات اهلی به ویژه سگ‌ها به بوستان‌های تهران، گفت: در این حوزه شهروندان باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» محسنی اژه‌ای گفت: عملیات «وعده صادق» که یک اقدام تنبیهی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی بود، حق مشروع جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال خواستار شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور جهت شرکت در دوره کارآموزی مربوط که از پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ باید ثبت نام کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود تذکرهای قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژهای جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران از تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار گودرزی گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی را کشف و ضبط کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه یک تهران گفت: سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های شهری با ایجاد قرارداد‌های لازم در ابتدای سال ۱۴۰۳ اولویت اصلی منطقه یک است تا در اردیبهشت ماه شاهد اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است