گوناگون 00:16 - 02 اردیبهشت 1397
آیت الله اعرافی:
قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید مراکز علمی، دینی و حوزه‌های علمیه برای برداشتن گام‌های بزرگ در توسعه مرزهای علوم قرآنی و تفسیر تلاش کنند.

حوزه‌های علمیه برای توسعه مرزهای علوم قرآنی تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن ویژه طلاب علوم دینی که در مدرسه علیمه امام کاظم(ع) برگزار شد، به ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ و ادبیات قرآن در ایران و جهان پرداخت.

وی با بیان این که باید روح همگرایی و وحدت بین امت‌های اسلامی تقویت شود، گفت: در باب قرآن بخش زیادی از معارف وجود دارد که بین همه مذاهب اسلامی مشترک است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: از ویژگی‌های تمدن اسلامی این است که حول محور قرآن حرکت می‌کند و برای این که این کتاب فرهنگ سازی و تمدن آفرینی کند باید به سمت آن حرکت کنیم و خود را در محضر آن ببینیم.

وی با بیان اینکه این فیض تام خدا و تجلی اعظم خدا وقتی دستگیر ما خواهد شد و دردهای ما را معالجه خواهد کرد که از سوی ما حرکت، اقدام و استقبالی وجود داشته باشد.

آیت الله اعرافی افزود: با اینکه از مراحلی از تفسیر قرآن عبور کردیم اما همچنان در اول راه قرار داریم و باید مراکز علمی، دینی و حوزه‌ها برای برداشتن گام‌های بزرگ در توسعه مرزهای تفسیر علوم قرآنی تلاش کنند و انتظار ما از این مسابقات این است که آینده درخشان‌تری ترسیم کند و به سمت قلمروهای نو در تفسیر و علوم قرآنی حرکت کند.

وی با بیان اینکه بدون تردید معالجه دردهای امروز امت اسلام با بازگشت به قرآن با روش شناسی درست میسر است، گفت: انقلاب اسلامی و گفتمان آن بر این راه و روش تأکید میورزد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که در این مسابقات باید از ایده‌های نو و جدید در حوزه مباحث قرآنی استقبال کرد و در این مسیر حمایت‌های لازم از پژوهشگران قرآنی انجام شود و راه برای شکل گیری یک گفتگوی بین المللی پیرامون قرآن ایجاد نماییم.

وی اظهار کرد: اینکه مسلمانان امروز در شرایط دشوار قرار گرفتند و کشورهای اسلامی با مشکلاتی مواجه هستند و دچار عقب‌ماندگی هایی هستند و دشمنان امت اسلام را مورد حمله قرار می‌دهند به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و آموزه‌های قرآنی است.

آیت الله اعرافی گفت: این مسابقات باید پیشگام فعالیت‌های قرآنی باشد و در این راستا نیازمند ترسیم سند راهبردی جامع هستیم تا وارد عرصه‌های اجرایی شود.


9753256
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است