استانی 06:51 - 25 مهر 1396
به منظور جلوگیری از فساد اداری؛
سنندج – به منظور جلوگیری از فساد اداری و بررسی گزاراشاتی این چنین از سوی مردم موسسه دیدبان شفافیت و عدالت در کردستان آغاز به کار کرد.

موسسه دیدبان شفافیت و عدالت در کردستان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی شکری شامگاه دوشنبه از آغاز به کار موسسه شفافیت و عدالت در کردستان خبر داد.

مدیر این موسسه در استان کردستان اظهار کرد:‌ دیدبان شفافیت و عدالت یک سازمان مردم نهاد، غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که به عنوان یک نهاد حقوقی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ جرقه این نهاد زده شد و در سال ۹۴ مجوز خود را گرفت و به طور رسمی از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

شکری گفت: این دیدبان در کشور به دنبال نابودی فساد های موجود در جامعه است و امیدوار به برداشتن گام های مثبت در این زمینه است.

مدیر موسسه شفافیت و عدالت در استان کردستان عنوان کرد: شناخت فساد، از بین بردن باور های غلط و تشویق مردم ومسئولین به مبارزه و معرفی مفاسد، دانش افزایی در مورد فساد و راه های مبارزه با آن، توانمند سازی شهروندان و تعامل با دستگاه های حاکمیتی از اهم اهداف این موسسه در کل کشور است.

وی افزود: این دیدبان از سال گذشته اوضاع و احوال آشفته وزارت بهداشت، استخدام های وزارت نفت، بررسی قرارداد های نفتی و دیگر پرونده های از فعالیت های مهم این موسسه در کشور بوده است.

شکری گفت: به دنبال جوانان و افرادی در خود ادارات برای نفوذ به آن هستیم تا گزارش های مردمی رانت های فساد را در ادارات بررسی کنیم.

مدیر موسسه شفافیت و عدالت در استان کردستان یاد آور شد: آبروی مومن برای ما از هر چیزی واجب و مهم تر است و به دنبال زدن تهمت به کسی نیستیم و گزارش های دریافتی را به صورت جدی بررسی و پیگیری خواهیم کرد و در صورت رسیدن به نتیجه مشخص اقدامات لازم را که یکی از آنها رسانه ای کردن موضوع است انجام خواهیم داد.

گفتنی است، تا تهیه سامانه و راه های ارتباطی برای مردم در استان کردستان مردم می توانند با مراجعه به سایت www.daad.ir یا کانال تلگرامی @didebanShafafiat اخبار و اطلاعات این موسسه را در کشور دنبال کنند.


9481833
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است