اقتصادی 13:46 - 17 مهر 1394
تسنیم گزارشی از قیمت خرید مسکن در مناطق 22 گانه تهران منتشر کرد.

یک واحد آپارتمان در تهران چند؟ / قیمت ملک در محلات مختلف تهران

گرچه چند وقتی است دلالان و سوداگران فعالیت خود را در بازار مسکن از سر گرفته‌اند، اما این بخش بی‌توجه به تمام شایعه‌پراکنی‌ها روند آرام و به دور از جهش‌های قیمتی دو سال اخیر خود را ادامه می‌دهد.

از شهریور امسال دلالان و سوداگران بازار مسکن که از رکود و ثبات قیمت دو سال و چند ماه اخیر به ستوه آمده‌اند، دست بکار شده و اقدام به انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت مسکن طی ماه‌های پیش‌رو کرده‌اند.

البته همزمان با این شایعه‌پراکنی‌ها مسئولان و دست‌اندرکاران مسکن کشور به صراحت بر تداوم وضعیت آرام بازار مسکن تاکید کرده و به مردم اطمینان دادند قرار نیست هیچ اتفاق ناخوشایندی در این بخش روی دهد.

چه آن‌که رئیس اتحادیه مشاوران املاک چندی پیش گفته بود: «پیش‌بینی می‌کنم تا پایان سال شاهد افزایش حجم معاملات مسکن خواهیم بود. ظرفیت افزایش قیمت مسکن و رشد آن با توجه به نبود نقدینگی در دست مردم، نداشتن قدرت خرید و نزدیک  شدن قیمت مسکن به قیمت‌های واقعی، نبود تسهیلات خاص مسکن، حجم انباشته تولیدکنندگان مسکن، انگیزه‌ای برای تولید آپارتمان کوچک برای تولیدکنندگان ایجاد شده، کاهش روند تولید ساختمان  که در تهران و کشور 46 و 37 درصد بوده، دست به دست هم می‌دهد تا قیمت‌ها ثابت بماند. تقریبا می‌توان گفت ثبات قیمتی را تا پایان سال خواهیم داشت باید ببینیم دولت چه طرحی را در جهت تقویت مردم دارد، جهش قیمت یا سونامی قیمتی یا رشد نامتعارف و غیرمنطقی را تا پایان سال جاری پیش‌بینی نمی‌کنم و بازاری تقریبا آرام و به دور از هر گونه توفانی خواهیم داشت.»

در حالی دلالان مسکن برای بهم ریختن بازار مسکن خیز برداشته‌اند که بررسی میدانی حکایت از آرامش بازار دارد و قیمت‌ها همچنان روند آرام نزولی را طی می‌کند. این کاهش نیز به دلیل تخفیفی است که مالکان برای فروش ملک خود در نظر می‌گیرند.

در حال حاضر یک دستگاه آپارتمان 70 متر نوساز با پارکینگ و انباری واقع در وحیدیه غربی 224 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و قیمت واحد مسکونی 90 متری یک سال ساخت در محدوده خیابان گرگان 320 میلیون تومان تعیین شده است.

یک واحد مسکونی 70 متری واقع در یاخچی‌آباد یکساله بدون پارکینگ و انباری 320 میلیون تعیین شده، این در حالی است که واحدی سه ساله با همین متراژ واقع در یافت‌آباد با قیمت 154 میلیون تومان در فایل فروش قرار گرفته است.

همچنین قیمت یک واحد آپارتمان 95 متری در شهرک راه‌آهن، 88 متری در ابوذر، 70 متری در فردوس و 56 متری در جمهوری به ترتیب 484 میلیون تومان، 288 میلیون، 294 میلیون و 207 میلیون تومان تعیین شده است.

22339


7182143
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است