سیاسی 02:00 - 28 تیر 1398
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ما از عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها گلایه‌مند هستیم، گفت: البته درباره برجام با کشورهایی مانند روسیه و چین کار نزدیک انجام می‌دهیم که آنها تعهدات خود را عمل می‌کنند.

بروجردی: ایران با چین و روسیه درباره برجام کار نزدیک انجام می‌دهد

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها در برجام، اظهار کرد: اروپایی‌ها توافق‌نامه برجام را امضاء کرده و براساس آن باید تعهدات‌شان را اجرایی کنند. انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان بزرگترین کشورهای اروپایی ملزم به رعایت تعهدات هستند، اما به دلیل فشارهای آمریکا این اقدام را انجام ندادند.

وی ادامه داد: ما انتظار کاملاً به جایی یعنی انجام تعهدات از سوی اروپایی‌ها را داریم ما طلبکاریم و اروپایی‌ها بدهکار ملت ما و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. البته که وزن خود را در عرصه جهانی به شدت کاهش دادند چون اتحادیه اروپا و مجموعه بزرگ ۲۸ عضو این اتحادیه نتوانستند حداقل اقتداری برای اجرای تعهداتشان نشان دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به شدت از اقدامات اروپایی‌ها و یا به تعبیری دیگر از عدم اجرای تعهداتشان گلایه‌مند هستیم. انتظار داریم حداقل اقتدار از خودشان نشان داده و به تعهداتشان عمل کنند؛ وگرنه قطعاً تصمیم شورای امنیت ملی در جهت کاهش به حق تعهدات ایران در مقابل عدم اجرای تعهدات اروپایی‌ها استمرار خواهد یافت.

بروجردی با یادآوری این‌که آمریکا متهم ردیف اول خروج از برجام و عدم عمل به تعهدات‌اش است، اظهار کرد: با توجه به خروج آمریکا از بسیاری از پیمان‌های بین‌المللی این کشور تبدیل به کشوری منزوی در عرصه جهانی شده، بسیاری از کشورها آمریکا را قبول ندارند و معترض به سیاست‌های آمریکا هستند. البته ما درباره برجام با کشورهایی مانند روسیه و چین کار نزدیک انجام می‌دهیم آنها تعهدات خود را عمل می‌کنند که اصل مهم شناخته شده بین‌آلمللی یعنی اصل عمل متقابل در اینجا جاری و ساری است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدهای مقامات آمریکا مبنی بر وضع تحریم‌های جدید، گفت: آمریکایی‌ها روش دیگری جز تحریم را بلد نیستند. ما ۴۰ سال است که با تحریم خو گرفته و توانسته‌ایم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. بسیاری از استعدادهای جوانان ما در دوران تحریم شکوفا شد. اگر از روز اول تحریم‌های آمریکا نبود امکان نداشت بتوانیم پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در فضا و ارتفاعات بالا را سرنگون کنیم، در واقع تحریم‌ها چنین برکاتی را برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشت.

انتهای پیام


10181782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است