سیاسی 05:01 - 19 بهمن 1394
درویش‌پور از ایجاد مشکلات از سوی سازمان منابع طبیعی برای کشاورزان ایذه و باغ‌ملک انتقاد کرد.

درویش‌پور: معضل‌سازی سازمان منابع‌طبیعی برای روستاییان ایذه"حجت‌الله درویش‌پور" نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مدتی است سازمان منابع‌طبیعی موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان و روستائیان این منطقه شده است، اظهارداشت: افرادی در زمین‌های کشاورزی منطقه مشغول فعالیت هستند که این زمین‌ها از ابتدا متعلق به پدرانشان بوده است. این در حالی است که سازمان مذکور ادعای مالکیت دولتی بر زمین‌های مردمی دارد.



وی اضافه کرد: در شهرستان ایذه تقریبا نصف زمین‌های کشاورزی منطقه از سوی سازمان منابع طبیعی، به‌عنوان زمین‌های متعلق به این سازمان علامت‌گذاری شده است؛ در حالی که اینها زمین‌های اجدادی کشاورزان این منطقه می‌باشد؛ لذا باید از مسئولان پرسید این اقدامات مطابق کدام اصل و ضابطه‌ای شکل می‌گیرد؟

 

عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس افزود: با توجه به تشویق روستائیان و عشایر برای ماندن در روستاها و عدم مهاجرت به شهرها، هنگامی که روستائیان برای سکونت خود اقدام به ساختن منازل مسکونی می‌کنند، بلافاصله با برخورد شدید مسئولان سازمان منابع طبیعی مواجه می‌شوند.



وی گفت: وقتی تاکید می‌شود ساکنان روستاها در روستاهای خود بمانند، بی‌تردید اسکان در روستا نیازمند بهره‌مندی از محل اسکان و احداث منازل و خانه‌ها می‌باشد؛ اما با وجود این مسئولان سازمان مربوطه در جهت پیشگیری از ساخت منازل مسکونی جدید اقدام می‌کنند.



درویش‌پور ادامه داد: طبیعی است با افزایش جمعیت، در مناطق روستایی نیز مردم نیازمند احداث واحدهای جدید مسکونی هستند، اما متاسفانه از سوی مسئولان سازمان منابع طبیعی گفته می‌شود که نباید واحدهای جدید جهت سکونت ساخته شود و بدین شکل برای ساکنین منطقه ایجاد مزاحمت می‌کنند.



وی در خصوص مشکلات ایجاد شده از سوی سازمان مذکور برای عشایر منطقه ایذه خاطرنشان کرد: در بسیاری از زمین‌ها برای چرای دام‌های عشایر ممانعت به‌عمل می‌آورند، به‌گونه‌ای که دامداران عشایر منطقه را در مراجع قانونی به 2 الی 3 میلیون تومان جریمه محکوم می‌کنند، در صورتی‌که میزان این جریمه‌ها از قیمت دام مایملک این عشایر بیشتر است.



نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک گفت: در هر نقطه‌ای از گوشه‌و‌کنار شهرستان که عبور می‌کنیم شاهد مشکل‌آفرینی و ایجاد مزاحمت سازمان منابع طبیعی برای روستائیان، دامداران و عشایر هستیم.



وی ادامه داد: ما در این خصوص به مسئولان امر تذکر داده‌ایم که ساز و کار مناسبی برای پیشگیری از این روند مشکل‌آفرینی برای روستائیان و عشایر اندیشیده شود، چرا که در غیر این‌صورت شاهد مهاجرت این اقشار به شهرها برای کار و سکونت خواهیم بود.



درویش‌پور در خصوص نهادهای مسئول برای رسیدگی به این معضل و حل آن، عنوان داشت: از سازمان‌های مسئول مرتبط با این امر جهت رسیدگی می‌توان به سازمان جهاد‌کشاورزی، دادگستری و منابع طبیعی  اشاره کرد؛ لذا این نهادها می‌توانند با چاره‌اندیشی اساسی و ارائه راهکارهای مناسب، درجهت رفع این معضل برآیند.



وی در بخش دیگری اظهار داشت: پس از گذشت مدتی مشاهده می‌شود همان زمین‌هایی که تحت مالکیت سازمان منابع طبیعی بوده‌اند، با نوعی تغییر کاربری در اختیار افراد بانفوذ در سازمان‌های دولتی قرار می‌گیرد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان مراجعات فراوان مردمی و کشاورزان برای پیگیری مشکلات ذکر شده عنوان داشت: برای پیگیری این امر در سطح شهرستان، با فرماندار و مسئولین ذیربط برای حل قضیه و ارائه راهکار مناسب گفت‌و‌گو کرده‌ایم، اما لازم به‌ذکر است که معضلات بیان شده مختص منطقه ایذه نیست بلکه در بسیاری از مناطق با این مشکلات مواجه هستیم.



وی در پایان تصریح کرد: ضروری است با تعیین محدوده‌ای معین، راهکارهایی منطقی برای حل این‌گونه موضوعات ارائه شود زیرا این موضوع موجب ایجاد بار روانی منفی بر روی مردم شده و به امنیت‌شغلی و حیثیت آنان ضربه وارد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/


7663320
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خبر سازی رسانه‌های غربی در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است