گوناگون 19:02 - 01 بهمن 1396
رئیس ستاد ارتش ترکیه در تماسی تلفنی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مورد انجام عملیات ارتش این کشور در مرزهای سوریه و منطقه عفرین توضیحاتی را ارائه کرد.

در تماس تلفنی با صورت گرفت

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتشبد «حلوصی آکار» صبح امروز در این تماس تلفنی، دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه درمنطقه عفرین را تجمع گروه های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروهها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام کرد.

وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است.

ارتشبد آکارهمچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات بعمل آمده در مذاکرات سه جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

سرلشکر باقری در این مذاکره تلفنی اظهارکرد: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نبایستی آسیب ببیند و ترکیه باید تصریح کند که چشمداشتی به خاک سوریه ندارد، درضمن این گونه اقدامات نباید موجب سوء استفاده دشمنان ملت سوریه و دشمنان جهان اسلام شود و به ویژه نبایستی آمریکا و متحدین این کشور از این شرایط برای اهداف زیاده طلبانه خود در سوریه سوء استفاده کنند.

سرلشکرباقری در ادامه تاکید نمود: این اقدامات نظامی نباید به مذاکرات سیاسی سه جانبه و مذاکرات آستانه که تا کنون موفقیت هایی را کسب نموده است، لطمه وارد کنند.

وی افزود: در ضمن مشکل و خطر دیگر ضرورت جلوگیری از آسیب احتمالی به مردم روستاها و شهرهای سوریه در منطقه عملیاتی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایرنا ، ستاد مشترک ارتش ترکیه طی بیانیه ای اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور در شهرعفرین در شمال غرب سوریه تحت عنوان ' شاخه زیتون' عصر روز گذشته - شنبه- آغاز شد. این عملیات علیه نیروهای دو حزب متعلق به کردهای شمال سوریه یعنی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) در این منطقه است.

وزارت خارجه سوریه شب گذشته در بیانیه ای، تجاوز نظامی ترکیه به خاک خود را محکوم و از جامعه جهانی درخواست کرد که برای توقف این تجاوز اقدام کند.

روسیه نیز از آغاز عملیات نیروهای ترکیه در شهر عفرین در شمال غرب سوریه ابراز نگرانی کرده است.


9647279
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است