اجتماعی 09:26 - 26 شهریور 1393
مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان همدان:
تویسرکان- ایرنا- مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان همدان گفت: پرورش نیروهای انسانی متخصص و نخبه برای نسل آینده انقلاب، مهمترین رسالت این نهاد به شمار می رود.

به گزارش ایرنا 'مجتبی قمری' شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای قرارگاه انصار المهدی(عج) دانش آموزان تویسرکان افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بر اساس نیازهای روز به سمت تربیت نیروهای فعال و اثر گذار انسانی و کادر سازی برای انقلاب حرکت می کند تا به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر تهاجم فرهنگی و یک عامل سبب ساز در توسعه آینده کشور، عمل کند.



وی بیان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان همواره در مقاطع قبل از انقلاب اسلامی و در جریان پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، از اثر گذاری ویژه ای در تحقق اهداف ایران اسلامی برخوردار بوده و امروز نیز در کنار دیگر دستگاه های متولی امور فرهنگی فعالیت می کند.



قمری با اشاره به اینکه این اتحادیه تنها تشکل غیر دولتی زیر نظر مقام معظم رهبری در کشور است اذعان کرد: اساسنامه اتحادیه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و در مجلس شورای اسلامی نیز دارای ردیف بودجه مستقل است.



وی ادامه داد: تشکیل هسته های مرکزی با عنوان هیات های انصار المهدی(عج) در مدارس، برپایی نمایشگاه ها و همایش های روشنگرانه اعتقادی، برگزاری گفتمان های دینی با محوریت بحث مهدویت و انتظار منجی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی از مهمترین محورهای فعالیت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان محسوب می شود.



قمری تصریح کرد: در حقیقت دانش آموزان فعال در هسته مرکزی این اتحادیه علاوه بر تقویت پایه های رشد فرهنگی، تخصصی و معنوی خود، بستر لازم برای رشد و تعالی دیگر دانش آموزان را فراهم می کنند و خود را در قبال خروجی های فرهنگی مدارس مسوول می دانند.



وی متذکر شد: حذف روحیه بی تفاوتی به آینده نسل جوان و سایر افراد جامعه و تلاش در راستای گسترش گفتمان های اصیل دینی و فرهنگی از اهداف اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان محسوب می شود.



قمری تدوین منظومه فرهنگی جامع را یکی از اساسی ترین نیازهای فعالیت های فرهنگی با هدف انسجام بخشی به این حوزه در استان همدان دانست و افزود: تدوین این منظومه موجب تمرکز و اثر گذاری بالای فعالیت های فرهنگی، هدف گزاری های صحیح و جلوگیری از پراکنده کاری و موازی کاری های فرهنگی می شود.



وی یادآور شد: نیروهای اثر گذار و فعال در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نباید دچار روزمرگی شوند و راه جلوگیری از ایجاد چنین حالتی، تنها استفاده از انگیزه الهی در کار ها است.



مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تویسرکان نیز گفت: تلاش در راستای حرکت به سوی ساختار اندیشه و سیره عملی شهدا از بزرگترین اهداف این نهاد به شمار می آید.



'عبدالله الوندی' اظهار کرد: فعالان انجمن های اسلامی باید افق دید خود در عرصه های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را با منویات مقام معظم رهبری منطبق کنند تا شاهد ایجاد تحولات اثر گذار و چشمگیر در اتحادیه باشیم.



وی با ارئه گزارشی از روند فعالیت های انجمن های اسلامی دانش آموزان تویسرکان متذکر شد: یکی از مهمترین رویکردهای اتحادیه در تویسرکان بهره وری بیشتر از ظرفیت فرهنگی و معنوی شهدا در شرایط کنونی جامعه است.



تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در جنوب کوه الوند است.



استان همدان از یک هزار و 74 شهید در بخش انجمن های اسلامی دانش آموزان برخوردار است که یک هشتم مجموع شهدای استان را در بر می گیرند.



7531/2624

انتهای پیام /*


4742946
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی رانندگی هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است