به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش شهیندخت مولاوردی در نشست پایانی هشتمین دوره مجلس دانش آموزی در ساختمان قدیمی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس دانش آموزی جایگاه و نقش مهمی در موضوع حقوق شهروندی دارد.
وی افزود: بعد از گذشت ۱۶ سال از تأسیس مجلس دانش آموزی انتظار می رود این تشکیلات به دوران بلوغ خود رسیده باشد و مأموریت های تعریف شده برای این نهاد صنفی مشورتی محقق شود.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: سیاست دانش آموز محوری می تواند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مؤثر باشد.
وی وجود مجلس دانش آموزی را زمینه ای برای تحقق حقوق شهروندی برشمرد و خاطرنشان کرد: بررسی اهداف ایجاد مجلس دانش آموزی نشان می دهد که ساختار این تشکیلات به گونه ای است که به نهادینه شدن حقوق شهروندی کمک می کند.
مولاوردی ادامه داد: منشور حقوق شهروندی یکی از اسناد بالادستی تدوین حقوق دانش آموزی است و به گفتمان سازی در این زمینه کمک می کند.
وی گفت: در منشور حقوق شهروندی بر به کارگیری جوانان در پست های مدیریتی و امور اجرایی تأکید شده و یکی از وزارتخانه های کلیدی در این منشور آموزش و پرورش است که برای انتقال حقوق شهروندی به دانش آموزان تلاش می کند.
معاون رئیس جمهور، مجلس دانش آموزی را بازوی قوی مشورتی برای آموزش وپرورش دانست و افزود: آموزش وپرورش در تربیت شهروند فعال نقش محوری دارد و مجلس دانش آموزی نیز بازوی مشورتی قوی در کنار آموزش وپرورش است.
وی تاکید کرد: منابع ارزشی ۴۰ سال پیش وحتی دهه های اخیر برای جوانان تغییرکرده و باید تلاش کرد شکاف های بین نسلی ایجادشده را ترمیم کنیم و دنبال راه حل هایی باشیم که جامعه را به سمت خود باوری و آرزومندی پیش ببرد.