استانی 10:41 - 10 آبان 1393
مدیرعامل منطقه‌ی آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: برخی شرایط خاص اقتصادی و به‌ویژه مشکل کم‌آبی در کشور باعث شده است چابهار و سواحل مکران به‌عنوان یکی از نقاط اصلی برای ایجاد صنایع کلان تولیدی کشور قرار گیرد.

بندر چابهار پایلوت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی با کشورهای هم‌جوار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی سیستان و بلوچستان،«حامدعلی مبارکی» در جمع سرمایه‌گذاران و استانداران منطقه‌ی 5 کشور افزود: با آغاز عملیات اجرایی هاب سوم پتروشیمی، هاب سوم خودروسازی، راه‌اندازی صنایع فولادی و آلومینیوم ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی در این منطقه غیرقابل مقایسه با گذشته است که این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب توانمند شدن فضای کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی استان‌های هم‌جوار و به‌ویژه در مسیر محور شرق کشور را فراهم کند.

به‌گفته‌ی وی، چابهار قطب نهفته اقتصاد ایران است و این منطقه سرشار از نعمات دریایی و صنعتی است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه خاطرنشان کرد: چابهار یک دروازه‌ی طبیعی برای ورود هند به افغانستان و آسیای میانه است.

مبارکی ادامه داد: اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بندر چابهار را به‌عنوان پایلوت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی با کشورهای هم‌جوار عنوان کرده‌اند.

وی اظهار کرد: شاید در نگاه اول چابهار منطقه‌ای محروم و دورافتاده و فاقد جاذبه‌های گردشگری طبیعی و باستانی و تاریخی تصور شود اما باید گفت که بندر چابهار بهترین سواحل اقیانوسی را در کشور دارد و آب وهوای آن از معتدل‌ترین آب وهواهای جنوب کشور است.

مدیرعامل منطقه‌ی آزاد چابهار تصریح کرد: چابهار مهم‌ترین بندر بازرگانی کرانه بلوچستان محسوب می‌شود و به‌واسطه‌ی مرکزیت داشتن، محل ورود اجناس خارجی از نقاط مختلف هم‌چنین از بنادر کوچکی است که میان جاسک و گواتر قرار گرفته است.

انتهای پیام


5087516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است