گوناگون 17:03 - 01 آبان 1393
برنامه گالری‌های تهران در آغاز ماه دوم پاییز
گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسراهای تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان هستند.

برنامه گالری‌های تهران در آغاز ماه دوم پاییز
گروه هنرهای تجسمی، گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسراهای تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان هستند.



به گزارش بولتن نیوز،
نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ مهدی رضاییان عصر جمعه دوم آبان ماه 93 در گالری شکوه برپا خواهد شد. در این نمایشگاه 33 اثر آبرنگ با ابعاد مختلف از بافت روستای ماسوله، مناظر اطراف آن و طبیعت روستاهای اطراف شهر مشهد به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه تا ششم آبان ماه در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، شماره 19 برقرار خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه ( به غیر از تعطیلات رسمی و پنجشنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری شلمان

مجموعه‌ای از زیورآلات طراحی شده توسط تینا شفیعی در گالری "شلمان" به نمایش گذاشته می‌شود. این مجوعه شامل تعدادی از زیورآلات از جنس نقره است. این زیورآلات به دو صورت دستی و استفاده از یک نرم‌افزار سه‌بعدی طراحی شده‌اند. علاوه بر نقره از سنگ‌های نیمه‌قیمتی و زنجیر هم در این کارها استفاده شده است.

نمایشگاه این هنرمند از دوم تا هفتم آبان ماه از ساعت 16 تا 20:30 در گالری شلمان به نشانی خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره 27 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نار

گالری نار میزبان آثار تجسمی حجت امانی است که بخشی از آثارش را موزه‌ی لس‌آنجلس خریده است. این مجموعه شامل 12 اثر این هنرمند با ادیشن نهایی است. تهیه‌ی این آثار با گرفتن عکس آغاز می‌شوند. به این ترتیب که از عده‌ای که کنار دو بال شبیه به بال فرشته ایستاده‌اند، در حالت‌های مختلف عکس گرفته شده است. این تصاویر برگرفته از فرشتگان آثار نگارگری عهد تیموری هستند. در نگارگری‌های زمان تیموری فرشتگان دست و پا و صورتی شبیه به صورت انسان ندارند و کار امانی در امتداد آثار نگارگری همان دوره است.

این نمایشگاه از جمعه 2 آبان از ساعت 16 در گالری نار واقع در خیابان ولی‌عصر بالاتر از پارک‌وی بین زعفرانیه و محمودیه پاساژ محمدیه به مدت 10 روز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری فرامرزی

گالری «فرامرزی» میزبان آثار نقاشی «شمیسا طاهرخانی» و «پریسا طاهرخانی» است. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از 17 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک است. این آثار برداشتی از نگارگری‌های دوره‌ی صفوی و مکتب سقاخانه است. در این نقاشی‌ها تلاش شده است به جایگاه اسطوره‌ای اسب در نگاره‌های ایرانی توجه شود تا با برداشت شخصی از این نگارگری‌ها، آثاری در این زمینه خلق شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از دوم تا یازدهم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 برای دیدن این نمایشگاه به گالری فرامرزی در خیابان ونک، خیابان ارم، شماره‌ی 6 مراجعه کنند.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه گروهی نقاشی انجمن هنرمندان نقاش ایران با نام «تیتر یک - تولد نقاش» در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این نمایشگاه با نمایشگاه‌گردانی کتایون مقدم، مینا نادری و آیدین خانکشی‌پور از طرف انجمن هنرمندان نقاش ایران با شرکت بیش از 130 هنرمند برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه از 4 تا 11 آبان، هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه‌ی هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری نگاه

گالری «نگاه» میزبان آثاری است که با خطی به نام «حریر» نوشته شده‌اند. اللهیار خوشبختی درباره ویژگی‌های این خط گفت: از ویژگی‌های این خط آن است که برای استفاده در آثار تزیینی و گرافیک مناسب است. این سبک فرم‌های سیال و متغیری دارد و به فراخور فضایش دچار تغییر اندازه و شکل می‌شود. خوانایی متوسطی دارد و برای متون طولانی مناسب نیست. 16 اثر را که با خط «حریر» نوشته‌ام به‌نمایش گذاشته‌ام. این آثار عمدتا دارای مضامین قرآنی و مذهبی است.

این نمایشگاه از یکم تا سیزدهم آبان در گالری «نگاه» واقع در لواسان ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار برپا است.

گالری جرجانی

«سام کلانتری» مجموعه‌ای از عکس‌های خود را که تلفیقی از تنهایی انسان و معماری شهر است، به‌نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه «تن‌ها» 21 عکس سیاه و سفید در ابعاد 60 × 60 سانتی‌متر به‌نمایش درمی‌آیند که همه‌ی آن‌ها با موبایل گرفته شده‌اند. این عکس‌ها تلفیقی از انسان تنها و معماری شهر است. انسانی که در دل اتفاقات شهر حضور دارد. برای این مجموعه، علاوه بر ایران، از حدود 16 کشور دیگر نیز عکاسی شده است. فلورانس و استانبول از جمله شهرهایی هستند که نماهایی از آن‌ها در این نمایشگاه وجود دارد.

نمایشگاه «تن‌ها» از 2 تا 11 آبان‌ماه از ساعت 16:30 تا 20:30 در گالری «جرجانی» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، کوچه خیام، شماره‌ی 4 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

گالری والی

پدیده‌های دنیای معاصر که انسان را از هویت اصلی خودش دور کرده، سوژه‌ی نقاشی‌های سیامک عزمی شده است. در نمایشگاه «دنیای ما» هشت تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف و با تکنیک رنگ روغن روی بوم به‌نمایش درآمده‌اند. این نمایشگاه اشاره‌ای به پدیده‌های دنیای معاصر است که انسان را از هویت اصلی و آسمانی خود دور کرده‌اند و او را تشویق به بازی و بازیچه بودن می‌کنند.

نمایشگاه این هنرمند از 25 مهر تا 6 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «والی» به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 میزبان علاقه‌مندان است. گالری «والی» شنبه‌ها تعطیل است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه بین‌المللی پوستر «برای غزه» 28 مهرماه در موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شده است. این نمایشگاه شامل 50 پوستر از 36 طراح از کشورهای ایران، برزیل، چین و اکوادر است که با موضوع غزه به‌نمایش درمی‌آیند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر مراجعه کنند.

گالری ساربان

مجموعه‌ای از آثار نقاشی کیومرث قورچیان با نگاه تازه‌ای به فرم و فیگور در گالری «ساربان» به‌نمایش درآمده است. در این نمایشگاه 32 اثر نقاشی در اندازه‌های متفاوت 80*60 تا 300*200 سانتی‌متر با تکنیک رنگ روغن روی بوم به‌نمایش گذاشته شده‌اند. کیومرث قورچیان سه تصویر از موجودات محیطی، درون مغزی و کوانتومی را در یک صفحه مبنای زیبایی‌شناسی قرار داده تا هر مخاطبی را به خود فراخواند.

این نمایشگاه 25 مهرماه 1393 در گالری ساربان افتتاح شد و تا 5 آبان‌ماه هر روز به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه «هنر انسان‌دوستی» با نمایش آثاری از 100 هنرمند صاحب‌نام هنرهای تجسمی و با هدف کمک به برنامه‌ی جهانی غذا در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته است. این نمایشگاه شامل آثار ۱۰۰ هنرمند ایرانی است که برای روز جهانی غذا و کمک به حل بحران گرسنگی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا دوم آبان از ساعت 10 تا 19 در نگارخانه‌ی شماره‌ی یک فرهنگسرای نیاوران از این نمایشگاه دیدن کنند.

کافه بُن

آثار دیوارکوب تزیینی آرزو ندرلو که با متریال‌های مختلف خلق شده‌اند، در کافه «بُن» به‌نمایش گذاشته می‌شوند. در این نمایشگاه 12 اثر دیوارکوب تزیینی با متریال‌های مختلف از جمله چوب، شیشه و فلز به‌نمایش درآمده است. این آثار موضوع واحدی ندارند و اشکال مختلفی را شامل می‌شوند.

این نمایشگاه از 24 مهر تا دوم آبان‌ماه در کافه «بُن» به نشانی بلوار آفریقا، بین خیابان ناهید غربی و کاج‌آبادی، شماره‌ی 194 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تزیینی است.

مرکز کتاب اکباتان

مرکز کتاب اکباتان به‌مدت یک‌ماه میزبان نمایشگاه «هفت نقاشی خودنگاره» خواهد بود. فاطمه ادیب - هنرمند نقاش - آثار خود را در نمایشگاهی با عنوان «هفت نقاشی خودنگاره» ارائه می‌کند. آثار او که در این نمایشگاه به فروش هم می‌رسند، با تکنیک آکرلیک و در ابعاد 50*70 نقاشی شده‌اند و هنرمند در آن‌ها خود را به تصویر کشیده است.

نمایشگاه «هفت نقاشی خودنگاره» از 28 مهر تا 30 آبان‌ماه در «کافه - گالری» فروشگاه کتاب اکباتان، واقع در شهرک اکباتان، فاز دوم، روبه‌روی هایپرمی، بین بلوک 13 و 15 (تلفن 44668269) برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 22 از این آثار دیدن کنند.

گالری ماه

بدترین حادثه‌ی اتمی غیرنظامی جهان، سوژه‌ی مهرداد خطایی برای برپایی یک نمایشگاه نقاشی، ویدئوآرت و چیدمان شده است. جهان‌بینی و مفهوم آثار این نمایشگاه، برگرفته از یک فاجعه‌ی تاریخی است که به‌عنوان موتیف اصلی بسط و گسترش پیدا کرده است؛ در سال 1986 در نیروگاه «چرنوبیل» واقع در اوکراین، انفجاری رخ داد که باعث شد تشعشعات رادیواکتیو در منطقه پخش شود و به کشورهایی مانند ترکیه، دانمارک، لهستان، مجارستان، قبرس و بلاروس هم برسد. این اتفاق، تأثیراتی فر زندگی انسان‌ها گذاشت که تا امروز هم ادامه دارد.

در این نمایشگاه، 20 اثر در دو سایز 70×50 و 70×100 سانتی‌متر با تکنیک میکس‌مدیا وجود دارد و از چاپ دستی، اکریلیک، ذغال، پاستل و تکنیک‌هایی که حاصل تجربیات او بوده استفاده شده است. نمایشگاه این هنرمند از 18 مهر تا 6 آبان از ساعت 15 تا 19 در گالری «ماه» به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره‌ی 26 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری شیلا

آثار متنوعی از هنرمندان معاصر نقاش چند نسل ایران در قالب یک نمایشگاه گروهی در گالری «شیلا» به‌نمایش درآمده است. علی ندایی - مسوول برگزاری نمایشگاه «نقشی بزرگ بر دیوارهای کوچک» - درباره‌ی این نمایشگاه، اظهار کرد: آثاری که در این نمایشگاه روی دیوار رفته، از هنرمندانی است که بیش از 20 سال است تجربه‌ی نقاشی دارند. علاوه بر هنرمندانی که از نسل جوان‌تر هستند، آثاری از هنرمندان نسل دوم و سوم نقاشی ایران به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «نقشی بزرگ بر دیوارهای کوچک» از 18 مهر تا دوم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شیلا» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه گیلان، شماره‌ی 2، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان به هنر است. گالری «شیلا» شنبه‌ها تعطیل است.

گالری اثر

گالری «اثر» این روزها میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های «مینا نوری» است. شخصیت اصلی کارهای تازه‌ی این هنرمند، عینک است که نمادی برای دعوت به درست دیدن اشیا و دنیای اطراف به‌شمار می‌رود.

چهاردهمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند تا نهم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه‌ی «اثر» به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه‌ی هنرمندان، شماره‌ی ١٦ میزبان علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر به مدت سه ماه میزبان نوسنت گرایی در هنر معاصر ایران با 170 اثر از 84 هنرمند شده است. این نمایشگاه تلاش می‌کند تا روایتی تصویری و تحلیلی از زاویه نگاه نسل های مختلف هنری ایران به مفهوم سنت را ارایه دهد و تلاشی در جهت بازنمایی رویکرد‌ها و مواجهه‌های متنوع هنرمندان با سنت‌های ایرانی و نمودهای گوناگون آن از آغاز جریان نوگرایی در ایران از دهه 1320 تاکنون است. موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله واقع شده است.

گالری هما

این گالری از جمعه دوم آبان ماه نمایشگاه نقاشی‌های آهو حامدی را با عنوان «سندروم کاشی گمشده» برگزار می‌کند. علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این هنرمند می‌توانند به گالری هما واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک مراجعه کنند.

فرهنگسرای نیاوران

گالری‌های فرهنگسرای نیاوران تهران از روز جمعه 25 مهرماه میزبان آثار صد هنرمند معاصر ایران در زمینه مبارزه با گرسنگی شده است.. این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی غذا برپا شده و در آن اثاری از 100 هنرمند ایرانی در معرض دید عموم قرار گرفته و قرار است عواید حاصل از فروش این آثار صرف کمک به نیازمندان شود.

گالری اعتماد

گالری شماره یک اعتماد از روز جمعه دوم آبان ماه نمایشگاه نقاشی‌های «آفرین ساجدی» را با عنوان «ناپیدا» به روی دیوار می‌برد.

گالری شماره دو اعتماد نیز از روز جمعه دوم آبان ماه نقاشی‌های بهاره رئیسی را با عنوان «در میان حباب» در معرض دید عموم قرار می‌دهد علاقه‌مندان برای بازدید از این اثار می‌توانند به آدرس گالری اعتماد در در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، پلاک 4 مراجعه کنند.

گالری آتبین

این گالری از روز جمعه دوم آبان ماه نقاشی‌های محمد مستان دهی را با عنوان «شادی مشکوک» در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

گالری آتبین در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک 42 تا 12آبان ماه میزبان این نمایشگاه است.

گالری گلستان

این گالری از روز جمعه دوم آبان ماه نمایشگاه نقاشی لیلا می‌ری و مریم عنایتی را با عنوان «درخت زندگی» میزانی می‌کند.

گالری گلستان در خیابان دولت، خیابان کماسایی، پلاک 34 واقع شده است.

گالری آبی

این گالری از روز جمعه دوم آبان ماه نمایشگاه آثار نقاشی و مجسمه خشایار شاهرخی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

گالری آبی در خیابان دولت، دیباجی جنوبی، روبه‌روی پارک ارغوان، کوچه مژگان، پلاک41 تا 20 آبان‌ماه میزبان این مجموعه از آثار است.

گالری آران پلاس

این گالری از روز جمعه دوم آبان ماه نمایشگاهی از نقاشی‌های زرین صلاحی با عنوان «تهران، قم، اراک، بجنورد، خرم‌آباد، دزفول، اهواز» را به روی دیوار می‌برد.

علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند به خیابان ولیعصر، بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس مراجعه کنند.

گالری ایده پارسی

این گالری از روز جمعه دوم آبان ماه نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «گذر از ناگذر» را برپا می‌کند.

گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک 28 واقع شده است.

گالری کارگاه هنر

این گالری از روز جمعه دوم آبان‌ماه مجموعه عکس‌های بهراد بهمنش با عنوان «ققنوس» را به روی دیوار می‌برد.

کارگاه هنر در پاسداران، خیابان شهید‌کشوری، خیابان فرخی‌یزدی، کوچه شهید طاهری‌شرقی، بن‌بست یاس، پلاک 2 تا 14 آبان میزبان آثار این عکاس است.

گالری آن

این گالری از روز جمعه دوم آبان‌ماه طراحی‌ها و نقاشی‌های اکبر می‌خک را به روی دیوار می‌برد.

نمایش آثار این هنرمند تا 14 آبان در گالری آن در ونک، خیابان سئول جنوبی، شماره 40 ادامه دارد.

گالری سیحون

این گالری از روز جمعه دومآبان ماه نمایشگاهی از تصویرسازی‌های هدی حسنی و افسانه محمودی فراهانی را با عنوان «تو همیشه در تاریکی قدم می‌زنی» میزبانی می‌کند.

نمایش آثار این هنرمندان تا 14آبان ماه در گالری سیحون به آدرس خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره یازده ادامه دارد.

گالری نار

این گالری از روز جمعه دوم دوم آبان ماه آثار تلفیقی حجت امانی را به روی دیوار می‌برد..

گالری نار تا 15 آبان ماه میزبان آثار این هنرمند است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به آدرس در خیابان ولیعصر، بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس، شماره‌ 5 مراجعه کنند.

گالری ماه مهر

این گالری از روز جمعه دوم آبان‌ماه نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم «کنش، بیان، خلاقیت» در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

علاقمندان می‌توانند تا 12 آبان ماه به آدرس گالری ماه مهر واقع در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 مراجعه کنند.

گالری مهروا

این گالری از روز جمعهدوم آبان ماه نقاشی‌های ابراهیم کاشانی با عنوان «اریب بر سرزمین مادرم؛ برف داغ» را به روی دیوار می‌برد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند به آدرس گالری مهروا در خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 مراجعه کنند.

گالری طراحان آزاد

این گالری از روز جمعه دوم آبان ماه نمایشگاهی از اثار فریدون آو را برپا می‌کند

علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این هنرمند می‌توانند به آدرس گالری طراحان آزاد در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک 5 مراجعه کنند.

تماشاخانه آو

این تماشاخانه از روز جمعه دوم آبان‌ماه مجموعه ویدئو آرتهای «جنگ / عکس العمل» را به مدت سه روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

دوستداران ویدئو آرت‌ها می‌توانند برای بازدید از مجموعه به آدرس تماشاخانه آو درمیدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک 26 مراجعه کنند.

گالری ایست

این گالریروزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری میزبان دو پرفومنس از چهارمین فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» است.

علاقه‌مندان برای دیدن این دو پرفورمنس می‌توانند به گالری ایست واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره 4 مراجعه کنند.

گالری شهرکتاب‌فرشته

این گالری تا هشتم آبان‌ماه نمایشگاه‌های مجسمه‌های محمدرضا سعلبی فرد با عنوان «زمانی که ما سلطان بودیم» و نمایشگاه مجسمه‌های سهیلا فلاح با عنوان «خواجه تاش» را میزبانی می‌کند.

علاقمندان برای بازدید از این آثار می‌توانند به آدرس میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، پلاک 32، نگارخانهٔ شهرکتاب فرشته مراجعه کنند.

گالری ویستا پلاس

این گالری از روز جمعه دوم آبان ماه نمایشگاه عکس‌های مهدی طائب را برگزار می‌کند.علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند به آدرس خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک یازده مراجعه کنند.

گالری روژ

این گالری از روز جمعه دوم آبان ماه میزبان عکس‌های محمد حسین خوشنویس با عنوان «مساجد پنهان» می‌شود.

علاقه‌مندان تا هشتم ابان ماه برای بازدید از این مجموعه به آدرس شهرک غرب، میدان صنعت، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک شهرک غرب - میدان صنعت، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک 7 فرصت دارند.


5022985
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است