اجتماعی 00:15 - 29 مهر 1393
حدود دو سال است که ازدواج کرده‌ایم، همسرم مرد بدی نیست اما چند اخلاق دارد که مرا خیلی آزار می‌دهد. او با خانم‌های دیگر بسیار راحت است و در هر مجلس و مهمانی که می‌رویم خیلی از آنها تعریف می‌کند.

شوهرم از زنان دیگر تعریف می‌کند

بخشی از این تعریف در مقابل رویشان است مثلا از آشپزی، سلیقه، خانه داری و... آنها تعریف می کند و بخشی از آن هم بعد از برگشت از مهمانی و پشت سرشان است. همیشه به من می گوید: فلان خانم چقدر خوش لباس است یا این اواخر حتی یکبار گفت کاش تو هم مثل فلان دوستت بودی! دیگر تحمل این رفتار او را ندارم. نمی توانم تحمل کنم...

پاسخ مشاور: شما حق دارید که از این رفتار همسرتان آزرده شوید، اما چند نکته در حرف های شما وجود دارد که خود می تواند نشانه امیدی برای بهبود روابط باشد. اول از همه گفت وگویتان را این طور شروع کردید: همسرم مرد بدی نیست! یعنی شما او را مرد نامناسب و بیمار و هوسبازی نمی دانید. رفتار او با خانم ها باعث ناراحتی شما شده نه شک شما!

باید چند چیز را مورد توجه قرار دهید. اول این که احتمالا رفتار ایشان از اول همین طور بوده و شما با علم این که خط قرمز های رفتاریشان کم است، بله گفتید و ازدواج کردید. دوم این که شاید برخی از این تعاریف همان ضرب المثل قدیم است که به در می گوید تا دیوار بشنود! ممکن است همسرتان احساس کمبودی دارد یا خواسته ای را نمی تواند مستقیم بیان کند، آن وقت از دیگران تعریف می کند تا شما هم تغییری در خود ایجاد کنید.پیشنهاد من مانند همیشه این است که با همسرتان در این خصوص صحبت کنید. به او بگویید که رفتارش باعث دلخوریتان می شود، اما فراموش نکنید اگر به گونه ای حرف بزنید که احساس کند در حال محاکمه او هستید یا می خواهید برای او و رفتارهایش خط قرمز تعیین کنید، نه تنها نمی پذیرد بلکه بیشتر جبهه گرفته و ممکن است برعکس رفتار کند.

اگر از آشپزی زنی تعریف می کند، شما هم سعی کنید غذاهای مورد علاقه او را درست کنید. اگر از لباس پوشیدن زنی تعریف می کند، شما هم سعی کنید مطابق سلیقه همسرتان لباس بپوشید.

همسر شما این تغییرات را می بیند و زمانی که در یک جلسه گرم خانوادگی با مهربانی و بدون توهین، به او بگویید که در زمان تعریف کردن زیاد او از زنان، چقدر احساس بدی را تجربه می کنید و حس می کنید شما را دوست ندارد یا در رفتارتان مشکلی وجود دارد که او چنین حرفی را می زند، مطمئن باشید او هم پذیرش بیشتری پیدا می کند.

تنها راه نفوذ در مردان این است که احساسات آنها را درگیر کنید. اگر بخواهید در مقابلشان لشکرکشی کنید، چیزی جز یک جنگ دائمی نصیبتان نمی شود و کسی که بیشتر آسیب می بیند شما هستید زیرا روحیه آقایان با جنگ، همخوانی بیشتری دارد. پس با رسیدگی به خود، خانه و اموری که برای همسرتان مهم است اول از همه خود را در نظر او پررنگ تر کنید و سپس در یک فضای مناسب از او بخواهید تا بیشتر رعایت کند. امیدوارم موفق شوید. (ضمیمه چاردیواری)


4997786
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است