اجتماعی 01:24 - 26 شهریور 1393
بندرعباس-ایرنا-یک زن جوان باردار روز سه شنبه پس از انتقال به بیمارستان جاسک در شرق استان هرمزگان ،جان خود را از دست داد.

فرماندار جاسک با تایید این خبر،اظهار داشت:این بانوی 34ساله به نام 'ساره خاتون دهشتی 'بامداد سه شنبه از بخش لیردف به بیمارستان جاسک منتقل شد و پس از آن جان خود را از دست داد.



علی سالاری سه شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی تلفنی با ایرنا افزود:هر چند در افکار عمومی نبود داروی مورد نیاز و خون به عنوان دلیل مرگ این مادر باردار منتشر شده اما هنوز نمی توان به طور قطعی درباره علت این اتفاق اظهار نظر کرد.



وی ادامه داد:هر چند شهرستان جاسک متخصص زنان و زایمان ندارد اما جراح عمومی و مامای مستقر در بیمارستان توانایی انجام عمل وضع حمل زنان باردار را دارند.



سالاری یادآور شد:در زمان این اتفاق در جاسک نبوده و برای حضور در نشستی اداری در مرکز استان در فاصله حدود 300کیلومتری بندرعباس به سر می برده است.



نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک یادآور شد:گزارش مکتوب و مستند از روند مراجعه و اقدامات درمانی و دلیل قطعی مرگ این مادر باردار از مسوولین پزشکی خواسته شده که این گزارش در حال تهیه بوده و هنوز به فرمانداری نرسیده است.



رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان نیز در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:این مادر جوان در چهارمین زایمان خود با توجه به فرا رسیدن زمان وضع حمل ،بدون هیچگونه مشکل خاصی به مرکز تسهیلات زایمان بخش لیردف مراجعه کرده است.



دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد:این مادر بیمار در مراحل پایانی زایمان دچار پدیده نادر 'آمبولی مایع آمیونیتیک' شده و با توجه به اختلال انعقادی ناشی از این عارضه در شرایطی که ضریب هوشیاری وی در حال کاهش بوده به بیمارستان جاسک منتقل شده است.



این مقام پزشکی اضافه کرد:مادر باردار در حالت کما و با ضریب هوشیاری پایین به بیمارستان جاسک رسیده که اقدامات درمانی بی اثر بوده و مادر و نوزاد هر دو جان خود را از دست دادند.



به گفته دکتر نوروزیان هرچند در ساختار مرکز تسهیلات زایمان جاسک پزشک زنان و زایمان پیش بینی نشده و در زمان مراجعه به جاسک نیز بیمارستان این شهر متخصص زنان و زایمان نداشته، اما متخصص بیهوشی و پزشک جراح عمومی در بیمارستان حاضر بوده و تمام اقدامات لازم را انجام داده اند.



وی تاکید کرد:عارضه آمبولی مایع آمیونیتیک پدیده ای نادر در بین زنان باردار هنگام وضع حمل است اما در مراکز پیشرفته نیز ،در 97درصد موارد باعث مرگ مادر می شود و نمی توان علت فوت مرحومه دهشتی را به نبود متخصص زنان و زایمان نسبت داد.



دکتر نوروزیان اضافه کرد:قرارداد پزشک متخصص زنان و زایمان طرف قرارداد بیمارستان جاسک یک روز قبل از این حادثه به پایان رسیده و پزشک جدید نیز حدود 16ساعت بعد از این اتفاق به جاسک رسیده است.



شهرستان جاسک با بیش از 50هزار نفر جمعیت در فاصله حدود 300کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و جمعیت شهر جاسک نیز حدود 15هزار نفر تخمین زده می شود.ک/4



7192/668

انتهای پیام /*


4742375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است