ورزشی 07:46 - 08 خرداد 1394
در آستانه مسابقات لیگ جهانی والیبال 2015
باشگاه خبرنگاران از تهران تا لس‌آنجلس...
چند روز یگر تا شروع مرحله گروهی مسابقات لیگ جهانی والیبال 2015 برای تیم ایران باقی نمانده است و ملی‌پوشان کشور هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، شاگردان کواچ از روز پانزدهم فروردین ماه آماده‌سازی خود را برای رقابت با ابرقدرت‌های جهان آغاز کردند و اردوی داخلی آن‌ها تا 20 اردیبهشت ماه در تهران طول کشید و پس از آن کواچ و شاگردانش برای برگزاری 2 اردوی برون مرزی راهی فنلاند و چک شدند و آخرین مراحل اردوی آماده‌سازی خود را قبل از 6 بازی سخت خارج از خانه برای تیم‌های آمریکا، لهستان و روسیه پشت‌سر گذاشتند.


از همان روز اول شروع تمرینات تیم ملی والیبال بود که کواچ اعلام کرد برای انتخاب نفرات نهایی، آمادگی بازیکنان ملاک است و هر چند بدنه اصلی تیم ملی را همان تیم سال قبل تشکیل خواهد داد، قطعاً اگر بازیکن آماده‌ای در اردو نظر سرمربی تیم ملی را جلب کند نامش بین نفرات نهایی گنجانده خواهد شد از همان روز اول که بازیکنان در قالب 2 تیم الف و ب به تمرین پرداختند، می‌شد انگیزه بالا را در چهره تک تک آن‌ها مشاهده کرد و سرانجام همین آمادگی و انگیزه بالا باعث شد تا نام برخی از آن‌ها در لیست نهایی تیم ملی والیبال ایران برای حضور در لیگ جهانی 2015 قرار داشته باشد این در حالی بود که فدراسیون جهانی والیبال از تیم‌ها خواسته بود که امسال اسامی بازیکنان را زودتر از دوره‌های قبل ارائه کنند و شاید همین عامل کمی کار کادر فنی تیم ملی والیبال ایران را سخت کرده است.


بالاخره کواچ لیست 25 نفره خود را اعلام کرد که در آن شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی عراقی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، امیر غفور، فرهاد پیروت‌پور، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مهدوی، آرش کشاورزی، مصطفی شریفات، عبدالرضا علیزاده، پوریا فیاضی، محمد طاهروادی، مهدی مرندی، میکائیل تاجر، رضا عابدینی، محمدحسن صنوبری، حامد رضایی، محمدجواد معنوی‌نژاد و رسول نجفی بازیکنانی بودند که اسامی آن‌ها برای حضور در لیگ جهانی اعلام شد.
مقایسه‌ای بین بازیکنان فعلی و سال قبل تیم ملی‌ نشان می‌داد که تغییرت زیادی در ترکیب تیم ملی به وجود آمده و به نسبت سال 2014 خبری از چهره‌هایی چون آرمین تشکری علی‌رضا جدیدی، سعید مصطفی‌وند، رحمان داودی، علیرضا مباشری و رضا قرا نیست و چهره‌های جدید جایگزین آنها شده‌اند.


این در حالی است که طبق قوانین جدید لیست بازیکنان هم از 22 نفر به 25 نفر افزایش پیدا کرده است.


فنلاند و محک بازیکنان اولین مقصد


بالاخره پس از تمرینات مستمر و منظم در تهران 20 اردیبهشت ماه تیم ملی برای حضور در اردوهای تدارکاتی و لیگ جهانی بار سفر را با 17 بازیکن بست و تهران را به مقصد فنلاند ترک کرد ملی‌پوشان پس از 15 ساعت به فنلاند رسیدند و از سه بازی دوستانه‌ای که با تیم ملی این کشور برگزار کردند یک برد و 2 باخت را به دست آوردند هدف کادر فنی از این دیدارها هماهنگی ملی‌پوشان و محک زدن آنها بود.


پراگ مقصد دوم والیبالی‌ها


تیم ملی والیبال پس از مسابقات تدارکاتی خود در فنلاند، فرودگاه هلسینکی را به مقصد جمهوری چک ترک کرد و در پراگ اردونشین شد و طبق‌ هماهنگی‌های انجام شده ملی‌پوشان 2 بازی هم با تیم ملی چک برگزار کرد که در این بازی‌ها حریف را در هر 2 دیدار شکست دادند.
نکته قابل توجه در این اردوها بازگشت برخی ملی‌پوشان از جمله میکائیل تاجر، آرش کشاورزی و محمدحسن صنوبری به ایران و ملحق شدن جواد معنوی‌نژاد و فرهاد پیروت‌پور به تیم بود.


اخباری که خوشحال و شادمان می‌کرد


در اسنای این اردوهای تمرینی بعضاً اخبار خوب و بدی از تیم ملی درمورد بازیکنان و وضعیت جسمانی‌شان به گوش می‌رسد.


مصدومیت شهرام محمودی، عادل غلامی و امیر غفور نگرانی‌هایی را برای طرفداران والیبال به وجود آورد که خوشبختانه در نهایت با مراقبت‌های پزشکی صورت گرفه از سوی سیامک افروزی این بازیکنان هم بهبود پیدا کردند و با سلامت کامل چک را به مقصد لس‌آنجلس ترک کردند.


رفت‌و‌آمدهای زیاد و ارائه لیست نهایی


پس از این آمدورفت‌های بازیکنان در تیم ملی بالاخره کواچ پیش از اعزام تیم به آمریکا نام 16 بازیکنی که باید در این سفر تیم را همراهی کنند را اعلام کرده و در لیستش اسامی سعید معروف، مهدی مهدوی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، سید محمد موسوی عراقی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزا جانپور، عبدالرضا علیزاده، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، حمزه زرینی، فرهاد پیروت‌پور، مصطفی شریفات و محمدجواد معنوی‌نژاد را نوشت.


حال سرمربی صرب و دستیارانش در تیم ملی والیبال و بازیکنان آماده خود در دیار قهرمان لیگ جهانی 2014 به سر می‌برند باید دید شاگردان اسپروا چه برنامه‌ای برای تیم ایران دارند و معروف و هم‌تیمی‌هایش چگونه می‌خواهند در برابر بلندقامتان آمریکایی بایستند.


گزارش از انسیه ورزنده


انتهای پیام/

6463219
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است