استانی 08:40 - 19 تیر 1393
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از صدور 6 هزار و 200 کارت هوشمند مهارتی در سه ماهه نخست سال‌جاری در این استان خبر داد.

صدور 6 هزار کارت هوشمند مهارتی در کردستان / ارائه 259 هزار نفرساعت آموزش

سیدجمیل احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: فرآیند طراحی ساختار و تولید سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کارت‌های هوشمند مهارت از تابستان سال 1392 در استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این فرآیند و صدور کارت‌های هوشمند مهارت در راستای استقرار دولت الکترونیک و استانداردسازی، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیندها و با اهداف بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه‌سازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفته است

احمدی درخصوص ویژگی‌های کارت هوشمند گواهینامه‌های مهارت نیز اظهار کرد: بر روی کارت هوشمند مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، محل و تاریخ صدور کارت و کد شناسایی کارت هوشمند درج شده است.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان، این کارت دارای یک چیپ کامپیوتری است که اطلاعات گواهینامه‌های مهارت افراد تا 20 گواهینامه در آن ثبت می‌شود.

احمدی به نحوه استعلام گواهینامه‌های مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و افزود: این کارت هوشمند به سیستم جامع پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به نشانی http://azmoon.portaltvto.com  متصل است و استعلام آن درصورت نیاز از سوی نهادها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه قابل انجام است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان درخصوص میزان امنیت کارت هوشمند مهارت نیز بیان کرد: کارت هوشمند مهارت از کدهای امنیتی سه لایه برخوردار است و به همین دلیل در فرآیند استعلام امکان جعل وجود ندارد.

احمدی تصریح کرد: تجمیع اطلاعات گواهینامه‌های مهارتی فرد در یک کارت هوشمند، ارتقای سلامت و امنیت گواهینامه‌های مهارت، جلوگیری از اقداماتی مثل جعل و حذف فرآیندهای کاغذی از دیگر ویژگی‌های صدور گواهینامه‌های مهارتی در قالب کارت‌های هوشمند است.

وی در ادامه با اشاره به  فعالیت بیش از 109 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان گفت: 277 دوره‌آموزشی درسه ماهه اول امسال در این آموزشگاه‌ها برگزار شده است.

به گفته وی، بیش از یک‌هزار و 620 نفر کارآموز در دوره‌های آموزشی مذکور ثبت‌نام کرده و در رشته‌های مختلف آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری در مجموع 259 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد در سطح استان به مخاطبان ارائه شده است.


4201214
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است