استانی 17:15 - 25 فروردین 1400

آرد نانوایی‌های اردبیل در ماه رمضان تأمین شده است

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ۱۰ روز پیش و با تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح نانوایی‌ها در کنار تأمین آرد مرغوب مورد نیاز نانوایی‌ها، سعی کردیم تا آنها را به پخت عصرگاهی ترغیب و تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روزه‌داران در یک ساعت مانده به وقت افطار به دنبال تهیه نان هستند، ما با شلوغی و تشکیل صف‌های طولانی در تهیه نان روبه‌رو هستیم که توصیه می‌کنیم هم همشهریان زودتر از موعد افطار نسبت به تهیه نان اقدام کنند و از سوی دیگر نانوایی‌ها نیز پخت عصرگاهی خود را از ساعت ۱۶ تا ۲۱ ادامه بدهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به افزایش نانوایی‌های سهمیه‌پز در نوبت عصرگاهی در سطح شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: هیچ نانوایی در یک ماه رمضان حق تعطیلی واحد صنفی را ندارد مگر اینکه تخلفی مرتکب شده و واحد نانوایی او پلمب شود.

صادقی افزود: به هیچ وجه افزایش قیمت در نانوایی‌ها صحت ندارد و به قیمت سابق نان برای همشهریان عرضه خواهد شد و برای فطیر پزها نیز به اندازه کافی روغن و شکر تهیه شده تا اقدام به افزایش قیمت نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شرایط کرونایی امیدواریم بدون تشکیل صف‌های طولانی اهالی استان در ماه مبارک رمضان نان مورد نیاز خود را خریداری کرده و به گسترش بیماری و شیوع ویروس با تشکیل صف‌های طولانی کمک نکنند.

صادقی اضافه کرد: علاوه بر تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌ها از نانوایی‌ها در رعایت اصول بهداشتی و صنفی، به اندازه کافی شکر تهیه شده و در بسته‌های یک کیلویی به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: عده‌ای سودجو با خرید این شکرها و بسته‌بندی‌های جدید با قیمت گزاف اقدام به فروش آن می‌کنند که قطعاً گروه‌های بازرسی ما در صورت برخورد با چنین افرادی با آنها برخورد کرده و اجازه چنین تخلفات صنفی را نخواهند داد.

صادقی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار در تهیه مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان ورود پیدا کرده هر چند که باید عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت باشد ولی سازمان صمت به عنوان متولی اصلی در این بخش نسبت به تأمین کالاهای اساسی مردم و عرضه مناسب آن اقدام می‌کند و در کنار آن با تشدید نظارت‌ها سعی دارد تا خارج از شبکه عرضه انجام نشده و هیچ‌گونه گران‌فروشی و کم فروشی نیز به ثبت نرسد.

وی اظهار کرد: ما منکر گرانی کالاها و خدمات ارائه شده در سطح جامعه نیستیم ولی عده‌ای خارج از قیمت مصوب با نرخ‌های غیرمتعارف سعی می‌کنند کالاها را عرضه و به فروش برسانند که قطعاً سازمان صمت از طریق سامانه ۱۲۴ با دریافت گزارش‌های مردمی به تخلفات رسیدگی می‌کند.

صادقی تصریح کرد: هر چند بازرسی از ۵۵ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان کار مشکلی است اما نیروهای نظارت و بازرسی سازمان صمت، تعزیرات، بهداشت و سایر نهادها دست به دست هم دادند تا شرایط مناسبی را برای عرضه کالاها در این ایام به وجود آورند.

قیمت مصوب زولبیا و بامیه از ۲۷ هزار تومان تا ۳۷ هزار تومان اعلام شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود به قیمت مصوب زولبیا و بامیه در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با تأمین شکر مورد نیاز و روغن قنادان قیمت مصوب برای زولبیا و بامیه اعلام شده که زولبیا و بامیه درجه دو، سه به قیمت ۲۷ هزار تومان، درجه یک به قیمت ۳۲ هزار تومان و ممتاز به قیمت ۳۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: هرگونه افزایش قیمت خارج از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود و با قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌های متخلف نیز برخوردی جدی خواهیم داشت.


11025991
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است