استانی 20:51 - 15 آذر 1397

تست بینایی سنجی برای ۸۸۰۰ کودک در تنگستان انجام می‌شود

عادل مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این طرح در تمامی خانه های بهداشت تنگستان با همکاری بهزیستی شهرستان انجام خواهد شد ادامه داد: درصد بالایی از اختلالات چشمی در سن شش ماه تا شش سالگی قابل پیشگیری است بنابراین نباید این فرصت طلایی را از دست داد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: زمان اجرای این طرح توسط بهورزان به مردم اطلاع رسانی خواهد شد و خانواده‌ها می‌توانند با ارائه شناسنامه کودک برای انجام تست بینایی سنجی به خانه های بهداشت مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: تنبلی چشم معمولاً به صورت تک چشمی اتفاق می‌افتد و یک چشم بینایی طبیعی دارد و چشم دیگر دچار اختلال می شود و کودک هیچ شکایتی از نظر بینایی ندارد به همین دلیل تنها راه تشخیص اختلالات بینایی انجام تست بینایی سنجی و معاینات چشمی است.

 مقدس بیان داشت: تست بینایی سنجی کودکان شش ماه تا شش سال که با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود، موجب می‌شود تا مشکلات چشمی مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم در کودکان به سرعت تشخیص داده شده و کودکان دارای مشکلات بینایی به متخصص چشم ارجاع داده شوند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند که در صورت تشخیص اختلال در عملکرد چشم در کودک، باید به طور دقیق به توصیه‌های چشم پزشکان عمل کنند ، زیرا در صورتی که تعللی در این موضوع صورت گیرد، به مرور زمان، کودک دچار افزایش مشکلات چشمی خواهد شد و فرصت لازم برای درمان از دست خواهد رفت.


9992637
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است