فرهنگی‌هنری 07:04 - 02 اردیبهشت 1394
علی مرادخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تشکیل سازمان بزرگ ارکسترها، شاید بشود ارکستر سمفونیک تهران به ارکستر سمفونیک ملی ایران در یک فضای بزرگ تری تبدیل شود.

"علی مرادخانی" معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار از تمرین ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: ارکستر سمفونیک تهران به نظر بنده به نسبت آنچه که دیدم فوق العاده عمل کرده و بسیار عالی ارکستر پیش می رود.


وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم "علی رهبری" را در همه جوانب باید کمک و حمایت کرد تا بتواند این کار به همین صورتی که پیش می رود ادامه پیدا دهد. 


مرادخانی تصریح کرد: بعضی وقت ها با خودم می گویم این تمرین ها خود یک کلاس درس است و حتی جز نوازندگانی که می نوازند برای موزیسین هایی که می خواهند تمرین را ببینند می تواند تجربه ای خوب باشد و می توانند ببینند که چطور یک اتفاق به این مهمی می افتد و مشخص می کند که وقتی یک کنسرت آماده می شود چه زحماتی برای آن کشیده شده است.


مرادخانی عنوان کرد: البته "علی رهبری" سلایق خاص خود را دارد و اینجا می بینیم که چه اتفاقات متفاوتی در حال رخ دادن است.


معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت ارکستر ملی ایران اظهار داشت: در حال حاضر در حال طراحی برنامه ریزی جدیدی هستیم و دوستان هم پیشنهاداتی را ابلاغ کرده اند. البته به "بهرام جمالی" مدیر عامل بنیاد رودکی و "علی رهبری" عرض کردم که این موضوع را در حوزه های فکری و رسانه ای هم مطرح کنند تا روی آن فکر شود و آن موضوع این است که یک سازمان بزرگ ارکسترها را زیر نظر بنیاد رودکی تشکیل دهیم.


وی  افزود: ما در نظر داریم یک چنین سازمانی را داشته باشیم تا مجموعه ای از نوازنده ها برای مجموعه ی همه اتفاقاتی که در ارکستر سمفونیک، ملی و مجلسی می افتد تربیت شوند تا هر زمان که لازم شد همه چیز به فرد برنگردد و به یک جریان کلی سازمانی بازگردد تا هر کسی که می تواند در این زمینه کار کند، ارکستر را تحویل گرفته و همکاری کند. شاید این طریقی باشد تا بتوانیم، این مجموعه از ارکسترها را پایدار و ماندگار کنیم.


معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: البته که روی این موضوع باید فکر و بحث شود چون جریان جدید و فکر نویی است که می تواند مجموعه ای به نام سازمان بزرگ ارکسترها راه اندازی کند.


وی افزود: به گفته "علی رهبری"، ایران مجموعه ای بزرگ از گنجینه ها است و هر کدام از رهبرها اگر خواست کار کند باید این مجموعه را انتخاب کرده و با آن ها همکاری کند.


مرادخانی ادامه داد: البته روی این موضوع باید فکر و تمرکز بیشتری داشت تا بر روی این ایده فکر درستی شود که با این شرایط اگر چنین اتفاقی بیفتد شاید بشود ارکستر سمفونیک تهران به ارکستر سمفونیک ملی ایران در یک فضای بزرگ تری تبدیل شود.


معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: البته همه این ها در حد گفتگوهای اولیه است و من انتظار دارم بزرگان و اساتید و صاحب نظران در این ایده ما را همکاری کنند تا به یک جمع بندی درست تر برسیم.








انتهای پیام/

6240483
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است