فرهنگی‌هنری 10:15 - 13 اسفند 1393
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:
تهران-ایرنا- رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این که نوروز، نقطه مقابل تهاجم و خشونت است، گفت: نوروز نماد صلح و آشتی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدرضا صالحی امیری سه شنبه شب در جمع سفرا و نمایندگان کشورهای همکار و مرتبط در تدوین پرونده جهانی نوروز، اظهار کرد: براین باوریم که نوروز بخشی از هویت فرهنگی ما است.



وی با اشاره به وجود تلاطم و خشونت در منطقه گفت: ما می توانیم بذر صلح و آشتی را بکاریم.



رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این که نخستین نکته نوروز، رمزآلود بودن آن است، افزود: نوروز و عاشورا دو پدیده ای است که در عمق معرفت ایرانیان نفوذ فراوانی دارد.



صالحی امیری تاکید کرد که اسلام نیز بر نوروز صحه گذاشته است و روایات زیادی از بزرگان دینی داریم که از تکریم نوروز سخن گفته اند.



رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: انسجام، آشتی و هم نوایی بین 80 میلیون ایرانی را می توان در دگردیسی جامعه ایرانی در هنگام وقوع نوروز مشاهده کرد.



وی به گفتمان زیست محیطی نوروز اشاره کرد و اظهار کرد: در سفره هفت سینی که سبزه نباشد، نوروز محسوب نمی شود.



صالحی امیری از نمایندگان کشورهای مرتبط با پرونده نوروز خواست تا دانشنامه نوروز را به نگارش درآورند.



معاون میراث فرهنگی نیز در این نشست از افزوده شدن پنج کشور دیگر به پرونده جهانی نوروز و رسیدن تعداد آنها به 12 مورد خبر داد و گفت: تا روز جمعه پرونده نوروز تدوین و در زمان مقرر به یونسکو ارایه می شود.



محمدحسن طالبیان، همکاری این کشورها را درخصوص پرونده نوروز بسیار مهم خواند و افزود: این پرونده جزو اولین پرونده های بین کشوری است که یونسکو هم روی آن تاکید دارد.



وی با بیان اینکه تاکنون 7 کشور در این پرونده حضور داشته اند، از افزوده شدن 5 کشور دیگر به این همکاری خبر داد و گفت: جلسه امشب برای این است که پرونده ای مشترک در خصوص نوروز و با محوریت این 12 کشور تدوین شود.



نمایندگان فرهنگی 12 کشور حوزه نوروز شب گذشته سه شنبه 12 اسفند در ضیافت شام مشاور رئیس جمهوری و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شرکت کردند.



فراهنگ**1497**1027

انتهای پیام /*


5971797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است