علمی فناوری 17:47 - 04 آبان 1395
بسته‌های آموزشی حفاظت محیط زیست برای کودکان پیش‌دبستانی برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، وزارت آموزش و پرورش و با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست طراحی و به مربیان کودکان پیش‌دبستانی آموزش داده می شود.

سیدنجم السادات موسوی عضو هیات علمی گروه علوم پایه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از راه های توسعه پایدار حفاظت از محیط زیست است و بسته های آموزشی که مربیان و اعضای خانواده های کودکان پیش از دبستان مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش را مخاطب قرار می‌دهد راهگشای بسیاری از مسائل است.


وی افزود: آموزش موضوع محیط زیست در کنار حفاظت از محیط زیست برای نسل امروز علاوه بر فرهنگسازی، ارتقا رشد و خلاقیت کودکان و تعهد آنان در قبال محیط زیست را به همراه دارد.


موسوی گفت: این فعالیت آموزشی برای اولین بار در نظر داشتن جامعه کودکان پیش دبستان و حمایت آنان مشارکت دانشگاه، آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست را به همراه داشته است که در کنار آن والدین و دانشجویان و مربیان نیز در این مهم دخیل بوده اند.


وی گفت: آموزش به گروه های پیش دبستان نسلی را تربیت می کند که در حفظ و حراست محیط زیست در آینده و در هر جایی نقش مهمی را ایفا می کند.


موسوی که یکی از مجریان طرح آموزش مبانی زیست محیطی به دانشجویان کشور نیز است، اظهار داشت:  طرح آموزش مبانی زیست محیطی به کودکان پیش از دبستان که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و متخصصان سازمان حفاظت محیط زیست تدوین شده است، به صورت پایلوت طی 2 ماه برای 40 مربی مقطع پیش دبستان آموزش و پرورش تهران اجرا می شود تا ان شاالله پس از 2 ماه با بررسی نتایج آن، تحت عنوان «طرح ملی» در سراسر کشور اجرایی شود.


وی افزود: مقرر شده تا از نهم آبان ماه، آموزش مربیان مراکز پیش دبستان آموزش و پرورش بصورت کارگاههای آموزشی و طی هشت جلسه با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش آغاز شود.


گفتنی است؛ دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می کند، تاکنون از طریق گروه آموزشی رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، نسبت به تربیت نیروهای متخصص جهت آموزش و پرورش این قشر از کودکان کشور تلاش کرده است.


انتهای پیام/

8247497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است