علمی فناوری 23:19 - 03 آذر 1394
پرولاپس یا افتادگی دریچه میترال (MVP) عارضه‌ای است که در آن دریچه میترال قلب به خوبی کار نمی‌کند. لت‌های این دریچه «شل و آویزان» هستند و به طور کامل بسته نمی‌شوند. این لت‌ها در شرایط معمول به بستن یا باز شدن دریچه کمک می‌کنند.

  • دریچه میترال طبیعی

دریچه میترال جریان خون میان محفظه‌ بالایی (دهلیز چپ) و محفظه پایینی (بطن چپ) را کنترل می‌کند. دریچه میترال به خون اجاز می‌دهد از دهلیز چپ به بطن چپ راه یابد، اما راه بازگشت آن را سد می‌کند. دهلیز راست و بطن راست قلب  بوسیله دریچه سه‌لتی از هم جدا می‌شوند.

در هر تپش قلب، دهلیزها منقبض می‌شوند و خون را به درون بطن‌ها می‌رانند. لت‌های دریچه میترال ودریچه سه‌لتی باز می‌شوند تا اجازه عبور جریان خون را بدهند. بعد بطن‌ها منقبض می‌شوند تا خون را به بیرون از قلب تلمبه کنند.

هنگامی بطن‌ها منقبض می‌شوند، لت‌های درچه میترال و سه لتی بسته می‌شوند. آنها کاملا منفذ میان دهلیزها و بطن‌ها را می‌بندند و مانع از بازگشت خون به درون دهلیزها می‌شوند.

MVP

 

  • افتادگی دریچه میترال

در افرادی MVP دارند، هنگامی که بطن چپ منقبض میشود، یک یا هر دو لت درچه میترال آویزان می‌شوند به سمت عقب بازمی‌گردند (افتادگی یا پرولاپس) این کار مانع از آن می‌شود که دریچه به طور کامل منفذ میان دهلیز و بطن چپ را ببندد. بنابراین ممکن است در مواردی خون از بطن به داخل دهلیز بازگردد.

این بازگشت جریان خون به درون بطن همیشه در پرولاپس دریچه میترال رخ نمی‌دهد. در واقع در اغلب افراد دارای MVP خون به عقب باز نمی‌گردد و مشکل یا علامتی بوجود نمی‌آمد.

در افرادی که این جریان خون به عقب رخ می‌دهد، ممکن است در طول زمان بدتر شود و باعث ایجاد تغییر در اندازه قلب و افزایش فشار خون درون دهلیز چپ و ریه‌ها شود. در این افراد ممکن تجویز داروها ممکن است علائم را بهبود بخشد و مانع بروز عوارض شود. برخی از افراد ممکن است نیاز به جراحی برای ترمیم یا تعویض دریچه میترال داشته باشند.

NIH


7424460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است