بین‌الملل 15:43 - 28 مهر 1397
رئیس جمهوری مصر در تماسی تلفنی با پادشاه عربستان گفت‌وگو کرد. در همین حال وزارت خارجه مصر و بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به بیانیه ریاض درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی واکنش مثبت نشان دادند.

تماس تلفنی عبدالفتاح سیسی با ملک سلمان/حمایت مصر و بحرین از تصمیمات عربستان درباره پروند خاشقجی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در تماسی تلفنی با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان درباره تحکیم روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین تلاش‌های مشترک قاهره و ریاض در این زمینه گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای در واکنش به بیانیه عربستان درباره کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، نتایج تحقیقات اولیه ریاض را "ارزشمند" خواند و ابراز اطمینان کرد که اقدامات قضایی ریاض حقایق آنچه اتفاق افتاده را مشخص خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: این اقدام تمایل و پایبندی ریاض به کشف حقیقت این اتفاق و اتخاذ اقدامات قانونی واجب علیه افرادی را ثابت می‌کند که در قتل خاشقجی دست داشته‌اند.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد: مصر بر این عقیده است که تصمیمات و اقدامات قاطع و شجاعانه پادشاهی عربستان با عظمت آن در راستای احترام به اصول قانون و برقراری عدالت مؤثر سازگار است.

همچنین در این بیانیه آمده است: مصر به خانواده جمال خاشقجی تسلیت می‌گوید و مطمئن است که رسیدگی‌های قضایی عربستان با استناد به ادله مختلف حقیقت آنچه اتفاق افتاده را مشخص خواهد کرد و راه را برای هرگونه تلاش به منظور بهره گیری از این پرونده برای هدف قرار دادن عربستان مسدود می‌کند.

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای در واکنش به بیانیه عربستان درباره قتل خاشقجی این اقدام ریاض را ستود.

وزارت خارجه بحرین تاکید کرد: دستورالعمل‌های ملک سلمان بر این مساله تاکید دارد که کشور برادر عربستان چه در گذشته و چه در آینده حکومت عدالت، ارزش‌ها و اصولی بوده و خواهد بود که اجرای قانون برای همه و بدون استثنا را تضمین می‌کند.

همچنین در این بیانیه آمده است: با توجه به جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عربستان این کشور همچنان به عنوان پایه و اساس امنیت و ثبات در منطقه و جهان باقی خواهد ماند و بحرین بار دیگر همبستگی قوی خود با ریاض را اعلام می‌کند.

انتهای پیام


9948414
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است