اجتماعی 13:58 - 30 آذر 1393
ایلام- ایرنا- معاون سیاسی – امنیتی استانداری ایلام گفت : مرز کوچک مهران به عنوان انتخاب نخست و یکپارچه مردم سراسرکشور و حتی اتباع بیگانه ، نیازمند توسعه زیرساخت ها وامکانات است و این نیازها در اربعین سال جاری بسیارهویدا بود.

' حسین کلانتری ' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : با توجه به اینکه شور حسینی تمام نشدنی است و عموم مردم به علت نزدیکی مرز مهران به عتبات عالیات و نیز مسیر مهران به عتبات در داخل کشور و خاک عراق دارای امنیت است 90 درصد مردم کشوروحتی مردم استان خوزستان نیز مرز مهران را انتخاب کردند و مسوولان ارشد کشور برای سال های آینده باید به فکر توسعه این مرز باشند.



وی عنوان کرد : همچنین دولت باید به فکر ایجاد مرزهایی با ویژگی مرز مهران باشد و راه اندازی مرز دهلران یک فرصت بهینه و گرانبها است ، چرا که مرز دهلران نیز همان شرایط مرز مهران را دارا است .



وی تصریح کرد: به منظطور گسترش امکانات و زیرساخت های مرزی به طور جدی به دنبال راه اندازی و ایجاد مرز دهلران هستیم.



وی با اشاره به کمبود زیرساخت ها در مرز مهران ، توسعه راه های منتهی به مرز مهران را یکی از مهمترین و اساسی ترین نیاز های زیرساختی مرز و استان ایلام دانست.



کلانتری یادآورشد : به طور جدی در حال تسریع در تکمیل مسیر اسلام آباد – ایلام- مهران هستیم و این مسیر پس از عبور از پایانه مرزی مهران به سمت دهلران و سپس استان خوزستان امتداد می یابد.



وی از پیشرفت 80 درصدی باند چهارخطه مهران به پایانه خبرداد و افزود : 11 کیلومتر این بزرگراه آماده شده و سعی ما تکمیل کامل این مسیر تا یک ماه آینده است.



وی عنوان کرد : بایستی محور های اصلی و پرتردد این بزرگراه برای سال آینده تکمیل شود تا جوابگوی تردد و ترافیک سنگین ماشین های زوار باشد.



کلانتری اضافه کرد : ایجاد کمربندی یکی از نیاز های مهم مهران است که باید از سمت رضا آباد به پایانه و امامزاده سید حسن (ع) ایجاد شود تا از حجم ترافیک درون شهری و محور های اصلی منتهی به شهر مهران کاسته شود.



وی ادامه داد : تعریض و بهسازی خیابان های شهر مهران به ویژه خیابان های اصلی شهر به طرف پایانه و امامزاده نیز از اولویت های این منطقه است.



ایجاد چندین اقامتگاه دائمی بزرگ همراه با امکانات رفاهی در طول مسیر به فاصله چند کیلومتر یک اقامتگاه از دیگر خواسته های معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام از مسوولان و بخش خصوصی بود.



وی مهران را نیازمند خواستار پیگیری جدی مسوولان برای احداث راه آهن و فرودگاه بین المللی در این شهردانست که مورد توافق سفیر ایران در عراق نیز است.



وی تاکید کرد : با وجود هم مرز بودن کشور عراق با پنج استان کشور ایران ، اما مهران به علت موقعیت خاص و راهبردی خود، شاهراه اصلی و دروازه ورود به عتبات عالیات است که بایستی دربرنامه های میان و بلند مدت به فکر ایجاد تاسیسات و امکانات مورد نیاز مسافران و تجار برای این مرز باشیم.



وی یادآور شد : مرز مهران تنها توان پذیرش 12 هزار مسافر را دارد که باید این ظرفیت ها افزوده شود.



کلانتری از مسوولان ارشد کشور به خصوص هیات دولت و مجلس خواست نگاه بسیار ویژه ای به مرز مهران به عنوان مرز منتخب همه مردم ایران داشته باشند و ایجاد زیرساخت ها و توسعه امکانات مورد نیاز این مرز را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تا سال های آینده زوار و مسوولان با مشکل های کمتری مواجه شوند.



وی در پایان ضمن قدردانی از استاندار ، فرمانداران ، ائمه جمعه ، شهرداری تهران و همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی و عموم مردم مهمان نواز استان ایلام ، ساماندهی مسافران در اربعین حسینی سال جاری را با تکیه به مدیریت جهادی مسوولان دستگاه ها و دوایر دولتی و غیر دولتی و همکاری خودجوش مردم موفقیت آمیز خواند و میزان رضایت مندی زوار از خدمات رسانی استان ایلام بیش از 70 درصد برآورد کرد .



/564/7172

انتهای پیام /*


5460034
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است