بین‌الملل 10:11 - 01 اسفند 1396
وزیر دفاع پاکستان در دفاعیات خود درباره استقرار نیرو در عربستان اعلام کرد، استقرار ۱۰۰۰ نیروی نظامی در عربستان نقض مصوبه پارلمان علیه مشارکت در عملیات‌های جنگی در یمن نیست.

وزیر دفاع پاکستان درباره استقرار نیرو در عربستان به سنای کشورش توضیح داد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خرم دستگیر، وزیر دفاع پاکستان دوشنبه در سنای کشورش گفت: نیروهای مذکور به آموزش و ارائه مشاوره به نیروهای عربستانی مشغول می‌شوند و این کار طبق یک توافق دوجانبه است و شامل عملیات جنگی نمی‌شود.

عربستان سعودی به دنبال جلب حمایت نظامی پاکستان برای مداخله آن در یمن است؛ جایی که ریاض از مارس ۲۰۱۵ رهبری یک ائتلاف برای جنگ با حوثی‌ها را به دست گرفته است.  

پارلمان پاکستان سال پیش به اتفاق آراء مصوبه‌ای را تصویب کرد که تاکید دارد اسلام‌آباد نمی‌تواند نیروی جنگی برای ائتلاف تحت رهبری عربستان اعزام کند. وزیر دفاع پاکستان گفت، نیروهای کشورش انبوهی از تجارت جنگی و مبارزه با تروریسم دارند که می‌تواند برای نیروهای عربستانی مفید باشد.

در همین حال رضا ربانی، رئیس سنای پاکستان نسبت به دفاعیات این مقام پاکستانی ابراز تردید کرد و او را هدف انتقاد قرار داد. وزیر دفاع پاکستان در سخنانش درباره همکاری میان ریاض-اسلام‌آباد و شرایط مشارکت که طبق آن نیروهایی به عربستان اعزام می‌شوند، شفاف‌سازی کرد. به گفته او، ۱۶۰۰ نیروی پاکستانی اکنون در عربستان مستقر شده‌اند و ۱۰ هزار نیروی سعودی اکنون تحت آموزش در پاکستان قرار دارند.

او تاکید کرد، ظرف چند ماه آتی بیش از ۱۰۰۰ نیرو در عربستان مستقر می‌شوند و مجموع نیروهای پاکستانی مستقر را به ۲۶۰۰ تن می‌رساند. خرم دستگیر با اشاره به روابط برادرانه میان این دو کشور مسلمان، گفت: نیروهای مسلح عربستانی حتی سال گذشته در رژه روز دفاع در پاکستان حضور داشتند.

در همین حال رئیس سنای پاکستان اظهارات او را "ناکافی" دانست و تاکید کرد: این سخنان برای راضی کردن پارلمان کافی نیست و سوالات بسیاری ایجاد می‌کند.

رضا ربانی پرسید: این نیروها کجا مستقر می‌شوند؟ آیا استقرار آنها درون شهرهاست یا در مرزها؟ شرایط و بندهای این توافق چیست؟

وزیر دفاع پاکستان در پاسخ گفت: این تصور که نیروهایمان وارد جنگ یمن خواهند شد، صحیح نیست و ما قوانین مشخصی برای همکاری داریم. استقرار کنونی و آتی هم طبق مفاد همین توافق خواهد بود. نیروهای پاکستانی مهارت‌های جدیدی را به بهای جنگ کنونی با ترور آموخته‌اند و به نیروهای سعودی علیه چالش‌هایی که این پادشاهی با آن مواجه است، آموزش می‌دهد.

رئیس سنای پاکستان جمعه وزیر دفاع کشورش را برای توضیح درباره اعزام نیرو به عربستان احضار کرد. به گفته یکی از سناتورها، تصمیم برای اعزام نیرو به دنبال دیدار رئیس ارتش پاکستان با سفیر عربستان در پاکستان انجام می‌شود.  

انتهای پیام  


9684925
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خطرناک‌ترین درگیری بزای روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیج مردمی عراق می‌گوید انفجار پایگاه نظامی کالسو در اثر حمله رخ داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است