استانی 10:37 - 28 آذر 1393
با حضور مردم مومن و ولایت‌مدار و نمازگزاران جمعه شهرری صورت می‌گیرد
مردم مومن، ولایی و همیشه درصحنه و نمازگزاران جمعه شهرری ظهر امروز در مصلی بزرگ شهرری با پیکر آیت‌الله غیوری وداع می‌کنند.

وداع مردم شهرری با آیت‌الله غیوری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مردم مومن، ولایی و شهیدپرور شهرستان ری ظهر امروز با حضور در مصلی بزرگ شهرری با پیکر آیت الله سیدعلی غیوری وداع می‌کنند.

مردم مومن، ولایی و شهیدپرور شهرستان ری به‌ویژه مردم محله صفائیه که چندین سال توفیق بهره‌مندی از منبر آیت‌الله سیدعلی غیوری را داشتند از ساعت هفت صبح امروز جمعه با حضور در مسجد امام حسن عسکری(ع) صفائیه شهرری و قرائت دعای روح‌بخش ندبه با همراه با ذکر ائمه اطهار(ع) با پیکر نماینده فقید ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وداع کردند.

پیکر آیت‌الله سیدعلی غیوری پس از وداع مردم منطقه صفائیه و شهرری به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) منتقل می‌شود.

به گزارش فارس، پیکر آیت‌الله سید علی غیوری پس از انتقال به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی در مصلی بزرگ ری و در جمع نمازگزاران جمعه منتقل می‌شود.

مردم ری که چند سالی نماز جمعه خود را به امامت آیت‌الله غیوری اقامه کرده بودند، با پیکر وی وداع می‌کنند.

آیت‌الله سیدعلی غیوری صبح روز پنجشنبه بر اثر ایست قلبی‌ دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

آیت‌الله سیدعلی‌ غیوری‌ نجف‌آبادی‌ فرزند سیدمصطفی‌ در سال‌ 1309 شمسی در نجف‌آباد اصفهان‌ متولد شد. پدرش‌ کاسب‌ خرده‌پا و مادرش‌ مریم‌ بیگم‌ خانه‌دار بود. وی‌ تحصیلات‌ خود را تا پایان‌ دوره‌ی‌ ابتدایی‌ در زادگاه‌ خود گذراند و سپس‌ به‌ علت‌ علاقه‌ به‌ علوم‌ دینی‌ به‌ تحصیلات‌ حوزوی‌ روی‌ آورد. پدرش‌ و نیز مدیر مدرسه‌اش‌ با این‌ تصمیم‌ مخالف‌ بودند، ولی‌ وی‌ با اصرار رضایت‌ آنان‌ را به‌ دست‌ آورد.

بنابراین‌ در سال‌ 1325 رهسپار اصفهان‌ شده‌ و در مدرسه‌ علمیه‌ «نیماورد» اصفهان‌ به‌ تحصیل‌ پرداخت‌. در مدت‌ 2 سال‌ اقامت‌ در اصفهان‌، مقدمات‌ و بخشی‌ از سیوطی‌ و حاشیه‌ را در نزد آقایان‌ ایران‌نژاد، صالحی‌، فرقدانی‌ و محمد توسلی‌ فراگرفت‌. سپس‌ برای‌ تکمیل‌ دانش‌ خویش‌ رهسپار قم‌، مرکز علوم‌ دینی‌ شد. در قم‌ در مدرسه‌ی‌ حاج‌ ملاصادق ساکن‌ شد و حاشیه‌ را نزد همشهری‌ خود شیخ‌ ابراهیم‌ امینی‌ فراگرفت‌. برای‌ آموختن‌ رسائل‌، مکاسب‌ و لمعتین‌ در درس‌ آیت‌الله مشکینی‌ و آیت‌الله سلطانی‌ طباطبایی‌ حاضر شد و قوانین‌ را نزد آقا شیخ‌ عبدالجواد سدهی‌ آموخت‌. مطول‌ را هم‌ در نزد شیخ‌ نعمت‌الله صالحی‌ نجف‌آبادی‌ ـ همان‌ واعظی‌ که‌ وعظش‌ او را به‌ علوم‌ دینی‌ علاقه‌مند نمود ـ فراگرفت‌. پس‌ از تکمیل‌ مقدمات‌ در درس‌ خارج‌ فقه‌ آیت‌الله بروجردی‌ شرکت‌ کرد و هم‌زمان‌ به‌ درس‌ خارج‌ فقه‌ آیت‌الله عباسعلی‌ شاهرودی‌ و آیت‌الله حاج‌ شیخ‌ مرتضی‌ حائری‌ می‌رفت‌. شرکت‌ در درس‌ نکاح‌ آیت‌الله گلپایگانی‌، اصول‌ امام‌ و مکاسب‌ آیت‌الله نجفی‌ از دل‌مشغولی‌های‌ او در این‌ زمان‌ بود. مدرسه‌ی‌ حجتیه‌ مأوای‌ بعدی‌ او بود که‌ پس‌ از مدرسه‌ی‌ ملاصادق انتخاب‌ کرد. (همان‌، 552/12) و در آنجا بود که‌ توسط‌ آیت‌الله ابراهیم‌ امینی‌ معمم‌ شد.

غیوری‌ مانند طلاب‌ جوان‌ آن‌ سال‌ها با فعالیت‌های‌ فدائیان‌ اسلام‌ در جریان‌ کارهای‌ سیاسی‌ قرارگرفت‌. وی‌ با سید عبدالحسین‌ واحدی‌ مرد شماره‌ دو فدائیان‌ اسلام‌ در ارتباط‌ بود و در جلسات‌ آن‌ جمعیت‌ شرکت‌ می‌جست‌.

پیش‌ از آنکه‌ امام‌ خمینی‌ نهضت‌ خویش‌ را آغاز کند، غیوری‌ نسبت‌ به‌ او ارادت‌ و الفت‌ پیدا کرده‌ بود و این‌ الفت‌ از همان‌ روزهای‌ آغازین‌ ورودش‌ به‌ قم‌ بود که‌ امام‌ را در مدرسه‌ فیضیه‌ در هنگام‌ اقامه‌ی‌ نماز جماعت‌ به‌ امامت‌ آیت‌الله اراکی‌ مشاهده‌ کرد.

آیت‌الله غیوری در سال 1341 به دعوت مردم شهرری و دستور حضرت امام (ره) به‌عنوان نماینده ایشان برای تبلیغ احکام و معارف اسلامی به ری مهاجرت کرد.

وی تحصیلات حوزوی خود را در اصفهان آغاز کرد و قریب به دو سال بعد به قم مهاجرت کرد.

در قم با حضرت امام(ره) آشنا شد و فعالیت مبارزاتی خود را از آنجا شروع کرد.


5447357
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است