استانی 16:01 - 31 مرداد 1393
امام جمعه ارومیه:
ارومیه – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بیش از 400 جلد کتاب از سخنان امام جعفر صادق(ع) تهیه شد که این کتب مبنای بیش از نیمی از آموزه های حدیثی و روایی است و از این منظر شیعه و سنی مدیون مجاهدتهای علمی امام جعفر صادق(ع) است.

شیعه و سنی مدیون مجاهدتهای علمی امام جعفرصادق(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه ای با تسلیت سالروز شهادت موسس مکتب جعفری به ذکر ویژگی های شخصیتی و امامت آن حضرت پرداخت و گفت: امام جعفر صادق(ع) در دورانی که امکان قیام علیه حکومت وجود نداشت قیام علمی را پایه گذاری کرده و در ادامه راه پدر بزرگوارشان بر سه اصل محوری، قیام علمی خود را استوار کردند.

وی گفت: برپایی درسهای عمومی در مساجد به عنوان یکی از سرفصل های فعالیت علمی امام جعفر صادق(ع) شناخته می شود و همزمان با آن برپایی مجالس خصوصی تدریس برای شاگردان ویژه نیز از سوی آن حضرت استمرار داشت.

امام جمعه ارومیه افزود: دو نفر از مؤسسان فرق اربعه که مورد تکریم برادران اهل تسنن هستند، یعنی مالک و ابو حنفیه بصورت مستقیم شاگرد مکتب امام جعفر صادق(ع) بوده اند و امام شافعی و احمد بن حنبل نیز با واسطه از شاگردان امام ششم به شمار می آیند.

حجت الاسلام قریشی با ذکر روایتی از چگونگی ایفای نقش امام جعفر صادق(ع) در بین مسلمین برای رسیدن افراد به سعادت دنیا و آخرت اظهار کرد: اگر زندگی ما بر اساس سیره اهل بیت(ع) باشد، آن عزیزان ضامن داخل شدن ما در بهشت می شوند.

لزوم پرهیز رسانه های استان در خصوص اختلاف افکنی بین مسئولان

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت وحدت در جامعه اشاره کرد و افزود: خبرنگاران نباید با نحوه تنظیم و ارسال خبری که انجام می دهند به اختلافات دامن زده یا مایه اختلاف آفرینی شوند و مسئولین را به جان هم بیاندازند.

حجت الاسلام قریشی گفت: متاسفانه امروزه گاهی دیده می شود بعضی خبرنگاران در سایتها و روزنامه های خود یک مسئله کوچک را بزرگ کرده و با این کار به اتحاد و همدلی ضربه می زند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران می توانند بزرگترین خدمت را به مردم از طریق نشریات و سایتهای خود با نوشتن حقایق بکنند و نباید بگذارند عده ای که می خواهند نفاق بین مسلمانان ایجاد کنند از نوشته های آنها سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام قریشی گفت: مقام معظم رهبری همیشه به اتحاد و همدلی بین مسلمانان تاکید می کنند و همه بخصوص خبرنگاران نیز باید از ولی امر مسلمین تبعیت کرده و اتحاد و همدلی بین آحاد مردم را ایجاد و تقویت کنند.

وی افزود : آمریکا و همپیمانانش از زمان پیروزی انقلاب اسلامی سعی کرده اند تا نفاق را در جامعه گسترش دهند که با هوشیاری مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی توطئه های آنها یکی پس از دیگری خنثی شده است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطین بخصوص زنان و کودکان مظلوم غزه اضافه کرد: امروز آمریکا با پشتیبانی از اسرائیل جنایتکار، مردم بی گناه غزه و فلسطین را به خاک و خون می کشد.


4535130
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است