علمی فناوری 02:07 - 06 مرداد 1396
رییس دانشگاه خبرداد
رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت افزایش جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه،گفت: اگر دانشجوی خارجی بیشتری جذب کنیم با توجه به ظرفیت زیادی که در دانشگاه شهید بهشتی وجود دارد می‌توانیم ضمن ارائه خدمت به این دانشجویان، در زمینه توریسم سلامت نیز فعال باشیم و ارتباطات فرهنگی و علمی بین‌المللی را نیز افزایش دهیم. 

برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای افزایش دانشجوی خارجی 

دکتر علی اصغر پیوندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از سیاست های عمده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه شهید بهشتی که رتبه اول آموزش پزشکی در کشور را کسب کرده است پیگیری مباحث فرهنگی، ‌آموزشی و پژوهشی و افزایش ارتباطات علمی با کشورهای منطقه است.

 وی افزود: در خصوص جذب دانشجوی خارجی تلاش‌های زیادی انجام شده و در این راستا تفاهم‌نامه‌های زیادی را با کشورهای اروپایی و کشورهای اطراف امضا کرده‌ایم که این مساله به تدریج منجر به افزایش رفت و آمد دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی به دانشگاه شده است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه بالغ بر ۲۰۰ دانشجوی خارجی دارد، گفت: این تعداد بسیار اندک است و باید افزایش یابد چرا که پتانسیل  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیش از این است.

وی ادامه داد: زیرساخت های جذب دانشجوی خارجی پیش از این به شکل کنونی آماده نبود اما در حال حاضر و با تاسیس معاونت بین الملل در دانشگاه بخشی از این زیرساخت ها ایجاد شده است. 

پیوندی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید با سرعت بیشتری جذب دانشجوی خارجی را افزایش دهد گفت: به هرمیزان که دانشجوی بشتری جذب شود با توجه به ظرفیت زیادی که داریم می‌توانیم ضمن ارائه خدمت در توریسم سلامت نیز فعال باشیم و هم ارتباطات فرهنگی و علمی را افزایش دهیم. این موارد از جمله سیاست‌های عمده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و وزارت بهداشت است که در اینده با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه این دانشگاه در حال حاضر بالغ بر ۲۴۰ رشته در حال آموزش دارد گفت: تمام رشته‌هایی که در کشور وجود دارد هم اکنون در این دانشگاه در حال آموزش است و دانشگاه شهید بهشتی تصمیم دارد در خصوص افزایش رشته‌های بین رشته ای حرکت کند. 

پیوندی افزود: علوم مختلف مرز نمی شناسند و رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی در هم تنیده هستند بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دنبال رفتن به سراغ رشته‌های بین رشته‌ای است تا در این راستا بتوانیم سلامت را افزایش دهیم، مولفه‌های اجتماعی را کنترل کرده و هزینه‌های بهداشت و درمان را کاهش دهیم تا به این ترتیب سلامت را در کشور ارتقا دهیم.  

وی در پایان با بیان اینکه باید نیم نگاهی نیز به افزایش کیفی دانش آموختگان خود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داشته باشیم ادامه داد: از گذشته‌هابی دور هدف ما در زمینه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی افزایش کیفیت آموزش بوده و به خاطر این تلاش‌ها رتبه اول آموزشی را در سال قبل در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کسب کرده‌ایم و در حال حاضر به دنبال حفظ این رتبه هستیم. 

انتهای پیام


9300771
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است