استانی 19:24 - 02 اسفند 1398
/روز انتخاب/
ایسنا/قزوین دادستان قزوین گفت: ۲۰ متخلف انتخاباتی امروز در شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا تحت نظر خواهند بود تا مجددا مرتکب جرم نشوند و بازداشت آنان با منظور پیشگیری از وقوع جرائم بعدی بوده است.

تشکیل ۲۰ پرونده قضایی برای متخلفان در روز انتخابات در قزوین

محمد قاسمی دادستان قزوین در بازدید از ستاد انتخابات استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده و مردم در تعیین سرنوشت خود حرف نخست را می‌زنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: از گرایشات سیاسی مختلف در انتخابات مجلس حضور داشتند می‌بینیم که نقش مردم همچنان پررنگ است، در کشورهای مدعی دموکراسی افراد به صورت اکتسابی انتخاب می‌شوند ولی در کشور ما بر اساس قانون اساسی مردم هر چهار سال با رای مستقیم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند تا نمایندگان قانون‌گذاری و نظارت صحیح بر اجرای قوانین را انجام دهند.

وی گفت: نمایندگی قائل به هدف نیست و نمایندگان باید دغدغه‌ای جز خدمت به مردم نداشته باشند و تا به امروز نمایندگان ادوار گذشته این دغدغه را داشته‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه تصویب و اصلاح بسیاری از قوانین باید اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: قانون، ابزار کار قوه قضاییه است؛ در قوه قضاییه احقاق حق و اجرای عدالت مهم است و نارسایی قوانین مشاهده می‌شود و باید برخی از قوانین به روز رسانی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب تصریح کرد: در بین کاندیداها از سلایق مختلف سیاسی وجود دارد و امیدواریم در استان نمایندگانی که راهی بهارستان می‌شوند کار مفید انجام دهند.

وی بیان کرد: از ابتدای انتخابات تا امروز تلاش بر این بوده قوانین به نحو مطلوب اجرا شود و همه دستگاه‌ها در کنار هم هستیم تا انتخابات بی‌طرفانه برگزار و از رای مردم به عنوان امانت پاسداری شود.

قاسمی اشاره کرد: دستگاه قضایی از ابتدای فرآیند انتخابات به عنوان هیئت اجرایی حضور داشته و در نهایت به عنوان تضمین کننده سلامت انتخابات سعی کرده تلاش دستگاه های مختلف دیده شود.

وی گفت: بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضاییه، دو حوزه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی و تشکیل شعب خاص را در دستور کار قرار دادیم؛ در مقوله پیشگیری ورود و ۶ جلسه در چند ماه گذشته برگزار شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: شعب خاص نیز در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است. یک شعبه ویژه بازرسی و ۲ شعبه دادیاری در مرکز استان برپا و پرونده‌هایی نیز در این راستا تشکیل شده است که روند رسیدگی ادامه دارد و این شعب در استان و در دو حوزه انتخابیه دیگر فعال است.

وی افزود: امروز برای حدود ۲۰ نفر پرونده قضایی تشکیل شد و تعداد پرونده‌های قضایی امروز و روزهای قبل نگران‌کننده نبوده و در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار نیست، توصیه می‌کنیم کاندیداها و طرفدارانشان قانونمند باشند، روند رسیدگی پرونده‌ها نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قاسمی گفت: ۲۰ متخلف انتخاباتی امروز در شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بوئین زهرا تحت نظر خواهند بود تا مجددا مرتکب جرم نشوند و بازداشت آنان با منظور پیشگیری از وقوع جرائم بعدی بوده است.

وی افزود: تا آخر وقت امروز بخشی از افراد بازداشت شده با قرار تامین آزاد خواهند شد و پرونده‌ آنان در روزهای آتی برسی خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب ادامه داد: برخی از این افراد شاکی خصوصی داشته، بخشی بر اساس گزارش مراجع نظارتی و بخشی از طریق اعلام قوه قضاییه بازداشت شده‌اند.

وی اشاره کرد: از دیرباز در شهرستان تاکستان رقابت و شور انتخاباتی نزدیکی وجود داشته و در این سال‌ها رقابت شدید بوده است. در دادگستری تاکستان تدابیری اتخاذ و مشکل حادی مانند سال‌های قبل نداریم.

انتهای پیام


10405736
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است