علمی فناوری 16:46 - 06 اردیبهشت 1397
معاون آموزشی وزارت بهداشت در جمع متخصصین خارجی با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی در ارتقای نظام سلامت طی دهه‌های گذشته گفت: دانشگاههای علوم پزشکی ایران ماموریت محور هستند و به صورت هدفمند با مراکز علمی دنیا ارتباط برقرار می‌کنند.

برنامه وزارت بهداشت برای ماموریت‌گرایی و ارتباط هدفمند دانشگاهها با مراکز علمی دنیا

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در همایش بین المللی بیماری های پوستی که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما و با حضور متخصصین و دانشجویان ایرانی و خارجی برگزار شد رویدادهای علمی بین المللی را عامل مهمی در تعاملات علمی بین دانشمندان کشورهای مختلف جهان ذکر کرد و با اشاره به پیشینه علوم پزشکی در ایران گفت: کشور ما چهره های ماندگاری در این حوزه دارد و اساتید برجسته ای در حوزه علوم پزشکی ایران فعالیت می کنند.

دکتر لاریجانی به سیستم یکپارچه بهداشت و درمان کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاههای علوم پزشکی ایران خدمات آموزش، پژوهش، بهداشتی و درمانی را به صورت یکپارچه به جامعه تحت پوشش خود ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه در هر استان ایران حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، تاکید کرد: طی سال های اخیر توسعه چشمگیری در علوم پزشکی کشور ایجاد شده به طوری که بیش از 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: تمام رشته های علوم پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تدریس می شود و در تحصیلات تکمیلی پیشرفت خوبی داشته ایم. وی خاطرنشان کرد: بیش از 18 هزار عضو هیات علمی در دانشگاههای علوم پزشکی ایران تدریس می کنند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه توسعه آموزش عالی موضوعی است که در جهان مورد توجه قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در طی یک دهه تعداد دانشجویان در جهان رشد 53 درصدی داشته و این موضوع حاکی از لزوم برنامه ریزی برای آموزش عالی در تمام نظام های حاکمیتی دنیا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به گسترش آموزش عالی سلامت در ایران طی چند دهه گذشته گفت: رشد خوبی در توسعه رشته مقاطع تحصیلی علوم پزشکی داشته ایم و این امر در کنار سایر برنامه ریزی های صورت گرفته بسترهای رشد علمی کشور را فراهم آورده است.

وی از رشد روز افزون تولیدات علمی کشور طی چنددهه اخیر اشاره و تاکید کرد: رتبه علمی ایران براساس رتبه بندی های مختلف در جهان رشد چشمگیری داشته است. در رتبه بندی ها ایران دارای رتبه 16 در جهان و رتبه 1 در منطقه به لحاظ تولیدات علمی است و حدود 30 درصد از این تولیدات محصول تلاش دست اندرکاران حوزه علوم پزشکی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: هدف ما این است که با همه مراکز علمی جهان ارتباط داشته باشیم و نقشه همکاری دانشگاههای علوم پزشکی کشور با کشورهای مختلف ترسیم شده تا به صورت هدفمند ارتباط علمی کشور در حوزه علوم پزشکی با کشورهای مختلف برقرار شود.

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه ظرفیت های زیادی در این دانشگاهها برای همکاری با کشورهای مختلف وجود دارد خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها در تمامی حوزه ها اعم از آموزش، پژوهش و ارائه خدمات است و اکنون بیش از 3  هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف خصوصا کشورهای منطقه در دانشگاههای علوم پزشکی ایران مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین نقشه علمی حوزه علوم پزشکی در ایران سخن گفت و افزود: طی سالهای گذشته تلاش های زیادی برای توسعه نوآوری در حوزه سلامت ایران صورت گرفته است.

وی از برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی سخن گفت و خاطرنشان کرد: نقشه راه جامعی برای حوزه آموزش طراحی شده که به برخی نقاط کلیدی برای ارتقای نظام سلامت کشور پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر لاریجانی به برخی محورهای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از جمله توسعه آموزش مجازی، بین المللی سازی آموزش، توسعه آموزش پاسخگو و ... اشاره کرد و گفت: طی چندسال گذشته تمامی برنامه های آموزشی در رشته های مختلف بازنگری شده و تلاش های گسترده ای برای آموزش های تخصصی پزشک خانواده برای پاسخگویی به نیازهای سلامت کشور صورت گرفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: کشور ایران تجربه خوبی در ادغام آموزش با ارائه خدمات دارد که بسترهای توسعه علمی در حوزه علوم پزشکی را فراهم آورده و اجرای برنامه های تحول طی چندسال گذشته توانسته تغییرات چشمگیری را در دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد کند.

انتهای پیام


9759162
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است