اجتماعی 00:33 - 07 تیر 1401
سخنگوی پلیس از تذکر، تعهد و سپس ارشاد در رابطه با افرادی که ناهنجاری اجتماعی داشته و از قانون تمکین نمی کنند خبر داد.

فارس من|  برخورد با کشف حجاب در دستور کار پلیس/ تذکر، تعهد و ارشاد در انتظار هنجارشکنان

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری:می‌گویند: «حجاب یک اصل و یک عرف است، لطفا با بدحجابان برخورد شود».

در پویشی دیگر آورده اند که «یکی از این معضلاتی که در جامعه بنای عادی سازی آن از سوی عده ای عامدانه و مغرضانه ترویج می‌شود و در ماشین‌های شخصی و ماشین‌های عمومی، کوچه، بازار، خیابان‌ها و پاساژها و بعضا مغازه‌ها، کشف حجاب در انظار عمومی است که باعث مخدوش کردن چهره جامعه اسلامی‌مان گردیده‌اند» و در کمپین دیگری از خبرگزاری فارس خواسته اند «پویش های مرتبط با موضوع حجاب به طور کاملاً جدی و مستمر از تمام نهادهای مسئول در این حوزه از جمله مجلس، دولت و قوه قضاییه تا رسیدن به نتیجه ملموس در جامعه پیگیری شود».

تاکنون تعداد زیادی پویش مرتبط با واژه «حجاب» در سامانه فارس من ثبت شده که هرکدام از چند ده نفر تا چند صد نفر و حتی برخی پویش‌ها چند هزار نفر حامی را به خود اختصاص داده اند.

مطالبه از سران قوا برای اجرای قانون حجاب و عفاف، درخواست برخورد قانونی با سلبریتی‌های مروج بی حجابی و بدحجابی، رسیدگی به وضعیت بدحجابی در مترو و اماکن عمومی، اورژانسی جلوی کشف حجاب و هتاکی‌ها گرفته شود، درخواست برخورد قاطعانه ماموران مترو با بدحجابی و بی‌حجابی و ناهنجاری های اخلاقی، قانون گسترش عفاف و حجاب اجرایی شود، برخورد با کشف حجاب در خیابان‌های تهران، برخورد قانونی با کشف حجاب در انظار عمومی، با کشف حجاب در خیابان و خودرو برخورد قانونی شود؛ تمام قد جلوی مروجان بدحجابی در جامعه بایستید؛ جایگاه متولیان حجاب در کشور کجاست؛ مبارزه با بدحجابی و اجرای قانون در مورد هنجارشکنان، مطالبه رعایت حجاب در اماکن عمومی توسط هنجارشکنان، لزوم اهتمام بیشتر در مقابله با بدحجابی در سطح شهر و غیره فقط نمونه هایی از پویش های مرتبط در این حوزه است که در فارس من ثبت شده است.

پویش هایی که هر کدام در زمان مقرر توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس به آنها پرداخته شده و پیگیری آنها از مسئولین ذیربط در دستور کار بوده است.

                        ***

 موضوع عفاف و حجاب و برخورد با کشف حجاب مسئله‌ای بود که در گفت‌وگو با سردار حاجیان سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور دوباره آن را مطالبه کردیم.

 سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی_ اجتماعی فرماندهی کل انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس به تشکیل قرارگاه فرهنگی_ اجتماعی انتظامی از اردیبهشت ماه سال جاری اشاره و اظهار داشت: در قرارگاه فرهنگی_ اجتماعی پلیس، طرح‌هایی را فقط برای افرادی که ناهنجاری‌های اجتماعی انجام داده و از قانون تمکین نمی کنند به مرحله اجرا گذاشته ایم.

 سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: این طرح شامل افرادی همچون کسانی که کشف حجاب می‌کنند شده که در این راستا از ابزارهایی برای کنترل و تذکر به این افراد استفاده می‌شود.

وی همراهی مردم را در این زمینه خوب ارزیابی کرد و گفت: شهروندان همراهی خوبی در این زمینه داشتند چرا که برخی نادانسته در این فضا قرار گرفته و بعد از تذکر پلیس اصلاح شدند؛ هدف پلیس هم اصلاح افراد است.

 معاون فرهنگی_ اجتماعی پلیس کشور در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که ماموران پلیس در مواجهه با افراد بدحجاب یا کسانی که کشف حجاب کرده اند چه روندی داشته و آیا فقط به اخذ تعهد بسنده کرده یا نه؛ هنجارشکنان دستگیر هم می‌شوند اظهار داشت: این موضوع مراحل مختلفی دارد؛ اگرچه پلیس سعی می کند بیشتر به این دسته از افراد تذکر بدهد اما بعد از تذکر، تعهد اخذ شده و در مرحله بعدی ارشاد می شوند.

انتهای پیام/


11607238
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق در کارگاه تولید سپر خودرو خبرداد و گفت: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شاهد اثرات مثبت ایجاد پست‌های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان در کاهش تصادفات نوروزی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است