اجتماعی 20:06 - 04 تیر 1397
شهردار تهران:
شهردار تهران با تاکید بر اینکه افرادی که برای ناامیدی مردم قدم برمی‌دارند خائن هستند بر لزوم مبارزه با فساد در شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: با خود و خدای خود عهد ببندیم که در راه مبارزه با فساد کار کنیم و با همه علاقه‌ای که به شما دارم شک نکنید که اگر متوجه شوم مدیری و یا زیردستان آن دچار مشکل شده‌اند حتی یک ساعت درنگ نکرده و برخورد می‌کنم.

افرادی که برای ناامیدی مردم قدم برمی‌دارند خائن هستند/ درنگی در برخورد با مدیران متخلف ندارم

به گزارش ایسنا، محمدعلی افشانی عصر امروز در دومین همایش فصلی مدیران شهرداری که در برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه تلاش داریم تا اعتبار شهرداری را افزایش دهیم، گفت: جمع زیادی از کارمندان شهرداری تهران انسان‌های کارآمد و دلسوزی هستند که به ناحق برای تخلف چند نفر دیگر مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خوشنامی سازمانی و ارتقای ذهنیت مثبت در مورد سازمان از اهداف شهرداری تهران است، گفت: اگر مردم اعتماد کردند که سازمان‌مان کارآمد و سالم است دیگر نباید نگران درآمدهای پایدار باشیم. چرا که حتما مردم با اعتماد به ما درآمدهایمان را هم تامین می‌کنند.

افشانی با بیان اینکه مردم هر روز ما را قضاوت می‌کنند، گفت: برخی فکر می‌کنند که حتما باید حرف‌های درشت درشت بزنند. در حالیکه همین نظافت و تمیزی درست شهر مردم را راضی می‌کند، مردم وضعیت دفن نامناسب پسماند را می بینند که بیش از 30 سال است نتوانستیم برای آن فکری کنیم و علاوه بر اینکه زباله‌ها به عنوان یک ثروت گرانبها هدر می‌روند، محیط زیست و زمین‌های ارزشمند که محل دفع پسماند و شیرابه هست را هم نابود می‌کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم این مسائل را می‌بینند و تحلیل و قضاوت می‌کنند، گفت: تبدیل تهران به شهر زیست پذیر یکی از اولویت‌های ماست که در نظر داریم آن را با شاخص‌هایی همچون ایمنی، پاکی، سرزندگی، افزایش حس تعلق اجتماعی، توجه به تنوع فرهنگی و توسعه حمل و نقل عمومی و ... ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه برای پیاده کردن شعار محله محوری باید با تلاش تمامی شهرداران نواحی و مناطق این شاخص‌ها در شهر  محقق شود، گفت: دقت داشته باشید تا مردم مشارکت نکنند امکان ندارد شهر به صورت واقعی توسعه یابد، دقت داشته باشید تا وقتی رانت باشد و شفافیت نداشته باشیم شهر در مسیر اداری سالم پیش نمی‌رود.

افشانی با بیان اینکه حاکمیت قانون یکی از اصول مدیریت شهر در این دوره از شهرداری است، گفت: تا امروز هر کجا کار کردم، مبنای عمل بر سه اصل قانونمداری، رعایت حقوق انسان‌ها و تعامل بدون تحلیل است و دقت داشته باشید روزی که من می‌خواستم از اعضای شورای شهر رای اعتماد بگیرم اعلام کردم که من تعامل منهای تحمیل دارم.

شهردار تهران با بیان اینکه بدنه نیروی انسانی شهرداری را یک سرمایه بزرگ کشوری می‌دانم، گفت: به خاطر تفکر افراد و مسایل دیگر تغییراتی ایجاد نمی‌کنم و این یک تصور باطل است و هیچ جای نگرانی نیست چرا که اگر فردی توان انجام ماموریت سازمانی خود را داشته و همچنین سلامت داشته باشد و مخالف جریانی که در شهرداری حاکم است نباشد می‌تواند با قوت و قدرت کار را ادامه دهد.

افشانی با بیان اینکه من برای شش ماه یا یک سال مدیریت به شهرداری نیامدم بلکه برای سه سال و یا هفت سال مدیریت در پایتخت برنامه دارم، گفت: در دوره مدیریتم معتقدم که باید تمام مدیران از بدنه انتخاب شوند اما امروز به من حق بدهید که به دلیل عدم شناخت کافی از بدنه انتخاب از بدنه ندارم.

وی با بیان اینکه در دوران مدیریت من سهم زنان در مشاغل مدیریتی متناسب با تعداد و حجم‌شان در شهرداری خواهد بود، گفت: هیچ معاونی از بیرون از شهرداری انتخاب نمی‌شود الا اینکه پیشنهاد و ایده خاصی داشته باشد و تیم من نیز کم کم بازنشسته شده و پست‌ها به نسل جوان واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه من به اعضای شورای شهر گفته‌ام که ما 22 نفر هستیم که باید همدل و هم زبان قدم برداریم، گفت: امروز شهرداری تهران بدهی‌های زیادی دارد و نیروی انسانی زیادی هم دارد اما معتقدم آن چیزی که بیمار را از پا در می‌آورد، ناامیدی است و ما با امیدواری و تلاش بهتر می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم. چرا که معتقدم با توجه به شناختی که از تهران دارم، قدرت اقتصادی این شهر بسیار بالاتر از بودجه 17 هزار میلیاردی است که برایمان در نظر گرفتند.

شهردار تهران با بیان اینکه برای ما خوب نیست که پیمانکارها از 7 صبح تا 2 عصر هر هفته دو مرتبه به خیابان بهشت بیایند و پول‌شان را بخواهند، ادامه داد:  باید هزینه‌ها را بهینه کنیم و پروژه‌ها را در سطح منطقه و ناحیه رصد و اعلام کنیم که زمانی پول می‌دهیم که بدهی‌ پیمانکاران تسویه شده باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری تنها نهادی است که با همه سطوح ارتباط دارد، گفت: تعامل ما با ذینفعان باید بر پایه اعتماد باشد.

افشانی با بیان اینکه اجرای عدالت در تصمیم گیری یکی از مهمترین برنامه‌های من خواهد بود، گفت: به همه توصیه می‌کنم که هر هفته یک مرتبه نامه امام علی (ع) یا عهدنامه با مالک اشتر را بخوانند چرا که تاکید بر استقرار عدالت شده و در آن نامه بارها تاکید شده است که نگران عموم مردم و نه خواص باشند.

افرادی که در راستای ناامیدی مردم قدم برمی‌دارند خائن هستند

شهردار تهران با بیان اینکه من بر تبعیض مثبت تاکید دارم، گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که با طی فاصله اندک، تبعیض‌های زیادی را می‌بینیم در حالیکه وظیفه تک تک ما این است که در راستای رفع این تبعیض‌ها گام برداریم.

وی با بیان اینکه کسانی که در راستای ناامیدی مردم قدم برمی‌دارند خائن هستند، گفت: اگر تلاش کنیم مطمئن هستم که می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

به گفته افشانی، رعایت حقوق شهروندان در اولویت قرار دارد و نباید با ساخت دودکش‌هایی به اسم ساختمان حقوق شهروندان از نور، هوا و ... را خدشه دار کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در شهر یکی از اولویت‌های مدیریت شهری جدید است، گفت: چند روز پیش به همراه مدیرعامل سازمان بوستان‌ها به شمال تهران رفته و من و او به هم قول دادیم که با هم اراده کنیم و از الان تا پایان سال از غربی‌ترین تا شرقی‌ترین زمین‌های شمال تهران را زیر بار کاشت درختان ببریم تا کمربند سبز به عرض 200 متر تا یک کیلومتر ایجاد کنیم که این یک کار ماندگار خواهد بود ، دقت داشته باشید که توسعه فضای سبز وظیفه همه ما است.

افشانی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد، گفت: خوشبختانه معاون حمل و نقل هم در زمان گذشته بوده و هم حالا فعالیت دارند و مناقصه 630 واگن را برگزار کردیم که خوشبختانه چینی‌ها برنده شدند ، این مناقصه برای یک امضا رفته است که در آینده نزدیک قرارداد ساخت 630 واگن نهایی می‌شود، دقت داشته باشید از این جهت گفتم "خوشبختانه" چینی‌ها برنده شده‌اند چرا که اگر اروپایی‌ها برنده شده بودند با وضعیت فعلی سرنوشت ساخت 630 واگن مشخص نبود.

وی با بیان اینکه مهندس هاشمی گفتند که آقای حق شناس برای باز شدن درهای استادیوم زحمت کشیدند اما رئیس جمهور نیز دستور داد وگرنه درها باز نمی‌شد گفت: این یک کار جمعی بود و حق شناس با هر کسی که می‌توانست تماس گرفت.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از دو برنامه مهم رئیس جمهور توسعه حمل و نقل عمومی بود اما باید شرایط فعلی کشور را نیز در نظر گرفت، گفت: خوشبختانه با سازمان برنامه، برنامه جدی برای برقی کردن موتورسیکلت‌ها داریم که در حال حاضر در صدد حل موضوعات هستیم. باید سیستم‌های حمل و نقلی مکانیزه و هوشمند شود، می‌توانیم اپلیکیشنی طراحی کنیم که حتی فضای خالی پارک حاشیه‌ای را اطلاع دهد و این کار سختی نیست.

وی با بیان اینکه باید سامانه پایش و نگهداری پروژه‌ها راه اندازی شود، گفت: پروژه‌ها باید به صورت مداوم پایش شود نه اینکه به مرحله‌ای برسد که باید آن را مرمت و احیا کنیم.

افشانی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری تغییر مداوم میادین و المان‌ها را نداریم، گفت: حداقل در این چند سال دو سه بار میدان صنعت و انقلاب تغییر داده شده است و موجب سردرگمی مردم شده که باید این مسئله حل شود.

وی با بیان اینکه باید بر روی مسائل اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کار کنیم، گفت: من یک شب بازدیدی از یکی از خیابان‌های شهر داشتم و عمده افراد در آنجا معتاد بودند. هر چند دیگران نیز مسئول هستند اما همه از شهرداری توقع می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید بر روی همگرایی ملی در تهران کار کنیم، گفت: تهران مرکز یک استان یا شهرستان نیست بلکه پایتخت کشور است و میزبان همه افراد با قومیت و فرهنگ متفاوت است و اینجا مرکز ثقل و نقطه تعادلی کشور است.

وی با بیان اینکه باید مراکز فرهنگی فعال شوند، گفت: ما فضاهای فرهنگی فعال داریم اما می‌گویند پول بده تا حقوق بدهیم اما باید بگویم من بعد از مدتی به شما پول نمی‌دهم و باید به سمت خودکفایی بروید.

وی با بیان اینکه باید بر روی نشاط و شادی مردم کار کنیم، گفت: بروید امروز گفته‌های پابلو نرودا در مورد به آرامی آغاز به مردن می‌کنید را بخوانید که در خط آخر آن نوشته شادی را فراموش نکنید و ما نیز نباید شادی را در شهر فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز مشکلمان با نظام مهندسی حل شد، گفت: امروز آخرین جلسه را با اعضای سازمان نظام مهندسی داشتم و خوشبختانه با مدلی که مورد پذیرش ما و وزارت مسکن بود مسئله اختلافمان حل شد.

شهردار تهران با اشاره بر لزوم مبارزه با فساد در شهرداری تهران گفت: فساد باید حل شود چرا که فساد مثل موریانه است که کسی متوجه آن نمی‌شود اما به یکدفعه همه چیز را از هم می‌پاشد و امروز باید اراده کنیم و با خود و خدای خود عهد ببندیم که در راه مبارزه با فساد کار کنیم و با همه علاقه‌ای که به شما دارم شک نکنید که اگر متوجه شوم مدیری و یا زیردستان آن دچار مشکل شده‌اند حتی یک ساعت درنگ نکرده و برخورد می‌کنم و پرونده را برای بررسی به نهادهای بالادستی می‌فرستم و نمی‌گذارم رفتار چند نفر کل مجموعه عظیم شهرداری را زیر سوال ببرد.

افشانی در خاتمه با بیان اینکه من مراقب رفتار معاونین خود هستم و آنها نیز باید مراقب زیردستان خود باشند، گفت: نباید اجازه دهیم چند نفر آبروی سازمان 68 هزار نفری را زیر سوال ببرند. چرا که ما یک خانواده بزرگ هستیم و نباید اجازه دهیم آبرویمان خدشه دار شود.

انتهای پیام


9822656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، برنامه زمانبندی حرکت قطار‌ها در خطوط هفت گانه مترو تهران در ایام نوروز را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راه شرق استان تهران از ترافیک پر حجم در محور هراز خبر داد و گفت: تردد در سایر محور‌های مواصلاتی شرق این استان عادی و روان است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از انتقال ۹ زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل برج میلاد گفت: این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بامداد میزبان شهروندان و مسافران نوروزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا گفت: طی ۵ روز گذشته در تصادفات جاده‌ای ۱۷۷ نفر جان خود از دست داده و ۶۲۰۰ نفر مصدوم شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: مردم باید تمامی هشدار‌های صادره از مراجع رسمی و مربوطه را جدی بگیرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از تصویب ٢١.٢ همت بودجه برای اقدامات ذیل این کمیسیون در سال ١۴٠٣ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در پنجمین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، نیرو‌های این جمعیت ۴۷۹ نفر را به صورت سرپایی مداوا کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران از اطلاع رسانی گسترده خدمات سفر به زائران و مسافران نوروزی پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت:تهران بیشترین خروجی خودرو را داشته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است