استانی 20:14 - 06 فروردین 1398

۵۱ عملیات امدادی توسط هلال احمر صورت گرفت/رهاسازی ۱۶ خودرو از سیل

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید یعقوبی با اشاره به انجام ۵۱ عملیات سیل و آبگرفتگی طی ۲۴ ساعته گذشته در قم بیان کرد: جمعیت هلال احمر با فراخوان ۱۴۶ نفر نجاتگر در قم و بخش‌های استانی و بکارگیری تجهیزات لازم از جمله، ۱۹ پمپ لجن کش و کف کش و ۵ دستگاه خودروی کمک دار سبک و ۵ دستگاه آمبولانس کمک دار، اقدام به انجام این عملیات‌ها کرده است.



وی از رهاسازی ۱۶ خودروی گرفتار در سیلاب محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: این خودروها در بخش‌های سلفچگان، قمرود و روستاهای تابعه نیزار، جعفریه گرفتار شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی رهاسازی شدند.



یعقوبی تخلیه آبگرفتگی ۲۶ منزل مسکونی و ساختمان اداری از سیلاب را از دیگر عملیات‌های صورت گرفته در ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد و گفت: این عملیات‌ها در مناطق قنوات قمرود، علی آباد نیزار، وشنوه و جنت آباد انجام شده است.



وی بیان کرد: تخلیه آبگرفتگی ۶ واحد دامداری در شهرک دام شهر و همچنین تخلیه آبگرفتگی زیرگذرهای اتوبان کاشان، و جاده قدیم قم- تهران به درخواست اداره کل راهداری به کمک پمپ‌های کف کش از دیگر اقدامات صورت گرفته به شمار می‌رود.



سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: یک مورد عملیات جست جو و نجات فرد گمشده در اثر بارش در منطقه ملک آباد از دیگر فعالیت‌های تیم‌های امدادی هلال احمر قم در شبانه روز گذشته بوده است.

یعقوبی به آماده‌باش کامل نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان قم جهت اجرای مرحله دوم عملیات‌ها اشاره کرد و از مردم خواست در صورت نیاز به کمک با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند.


10087668
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است