استانی 17:35 - 05 مهر 1399
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر:
ایسنا/خراسان جنوبی قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مطالبه‌گری باید پیوست علم و نخبگان و پیوست رسانه رعایت شود.

مطالبه‌گری باید با پیوست رسانه و نخبگان همراه باشد

حجت الاسلام روح الله میرزایی، امروز شنبه پنجم مهر در نشست هم‌اندیشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه اظهار کرد: وظیفه ذاتی خبرنگار و رسانه را امر به معروف و نهی از منکر است.



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اصحاب رسانه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند کمک‌کننده ستاد باشند، افزود: وظیفه ذاتی این ستاد، حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.



وی بیان کرد: اگر کسی در رسانه کاری غیر از امر به معروف و نهی از منکر کند، وظیفه‌اش را درک نکرده است چراکه خبرنگار باید خوبی‌ها را در جامعه تقویت و زمینه حذف بدی‌ها را فراهم کند.



قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: توجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تا آنجا جدی است که معاونت رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش در آن فعال شده که بیش از ۲۰۰ محتوا تولید کرده است.



میرزایی با اشاره به فعالیت هشتگ‌های «بی‌تفاوت نباشیم» و «امر به معروف و نهی از منکر»، ادامه داد: مدل جنگ امروز، جنگ رسانه‌ای است؛ لذا نمی‌توان نقش رسانه را ندید چون قدرت رسانه زیاد است.



وی بیان کرد: رسانه مهم‌ترین موضوعی است که امروز وجود دارد و نباید از آن غافل شد همچنانکه مقام معظم رهبری بر کار و فعالیت مداوم در فضای مجازی تاکید دارند.



معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است تا کاری کند که مردم به وظیفه خود آگاه و به آن عمل کنند و نسبت به مسائل بی تفاوت نباشند.



میرزایی بیان کرد: تجربه نشان داده زمانی که رسانه در بسیاری از کارهای کشور وارد شود، آن کار به درستی انجام می‌شود.



وی با بیان اینکه امروز در فضای مجازی کار عقب اما مهم است، تصریح کرد: رسانه مفهوم جدیدی نیست، اما ابزار آن جدید شده است.



وی بیان کرد: رسانه‌ها باید چرخش گفتمانی و ادبیاتی درستی را ترویج دهند.



حجت الاسلام حامد ترکاشوند، مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این نشست گفت: این ستاد که در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد، باید مردمی باشد تا بر فعالیت قوا نظارت داشته باشد.



وی افزود: هر زمان نامی از امر به معروف و نهی از منکر آورده می‌شود، بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود در صورتی که این امر حوزه‌های مختلفی دارد و اگر بتوانیم مطالبه‌گری را به درستی در جامعه تشریح و تخصصی کنیم موج عظیم مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.



مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های مختلف تخصصی و اجتماعی، اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریحات سالم و ورزش، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب، محیط زیست، مهندسی و گردشگری تعریف می‌شود.



انتهای پیام 


10734930
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است