اجتماعی 13:48 - 17 آذر 1400

بی احتیاطی پیمانکار دلیل حادثه آتش سوزی خط لوله گاز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه حادثه عصر دوشنبه پانزدهم آذرماه، نتیجه بی احتیاطی و قصور پیمانکار در عدم اجرای دقیق عملیات سونداژ و شناسایی معارضات زیرسطحی پیش از اجرای عملیات حفاری بوده است، گفت: وقوع چنین حوادثی به دلیل تعدد تاسیسات زیرسطحی در محل اجرای پروژه های عمران شهری، امری محتمل بوده و البته ضروری است با اطمینان از اجرای کامل ملاحظات مربوط به ایمنی و شناسایی دقیق محل تاسیسات، از تکرار آن جلوگیری کرد.

وی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است و مدیریت آن نمونه قابل قبولی از هماهنگی عملیاتی نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی، امداد و نجات، اورژانس و نیروهای خدوم انتظامی بود.

شعبانی اظهار کرد: در راس معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران که کارفرمای پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی به شمار می آید، از لحظات اولیه وقوع حادثه تا زمان رفع کامل خطر و تحویل به واحدهای اجرایی شرکت گاز، به اتفاق مدیران و کارشناسان مربوطه در محل حادثه حضور داشته تا فرآیند اطفای حریق و جابجایی دستگاه حفار ضمن هماهنگی با سایر عوامل حاضر در میدان تسهیل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران عنوان کرد: مواجهه با معارضات تاسیساتی یکی از تفاوت های عمده اقدامات عمرانی در محیط های درون شهری و برون شهری است همچنین استعلام محل دقیق تاسیسات از شرکت های خدماتی، عمدتاً به دلیل مشکلات موجود در نقشه های «چون ساخت» به نتایج مورد انتظار ختم نمی شود.

وی تصریح کرد: اجرای اقداماتی از قبیل حفاری و خاکبرداری نیازمند گمانه زنی و شناسایی محل دقیق عوارض زیرسطحی است و تاکیدات لازم در این زمینه به تمام کارگاه های عمرانی شهر تهران ابلاغ شده تا حتی الامکان از بروز حوادث مشابه پیشگیری شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی شامل مسیری ۳۷۰۰ متری حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان است و بهره برداری از آن علاوه بر تسهیل دسترسی های شرقی- غربی در پهنه جنوب غرب پایتخت، امکان حذف تردد خودروهای سنگین از معابر حمل و نقلی منطقه ۱۸ را فراهم خواهد کرد.


11356473
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد زندانی که از ۱۲ سال قبل به جرم قتل زن همسایه به قصاص محکوم شده و به خاطر پیگیری نشدن پرونده‌اش از سوی اولیای دم همچنان بلاتکلیف در زندان است طی نامه‌ای از قضات دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست کرد تا به وضعیتش رسیدگی شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی انتظامی کشور در پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است