بین‌الملل 22:18 - 30 اسفند 1395
هر بار که به فرودگاه بین المللی تهران پا می گذارم، دنیا روی سرم خراب می شود! هیچ نشانه ای اسلامی و حتی ایرانی و ملی در آن وجود ندارد و از لحاظ زیبایی شناسی، همه جلوه های بصری سالن فرودگاه، با بیننده سرِ جنگ دارد!

آقای وزیر... ستون های فرودگاه را رنگ کنید! + تصاویر

العالم – ایران

اینها گفته های یکی از هموطنانی است که پس از چند ماه، به کشور بازگشته و اعتراض و نارضایتی خود از وضعیت فرودگاه امام (ره)، به ویژه "بدرنگ" و "دلگیر" بودن در و دیوار آن را با این تعابیر بیان می کند.

اعتراض به جا و درستی است. به راستی چرا هیچ نشانه ای از تاریخ پرافتخار، جغرافیای پرطراوت، ادبیات پرآوازه و فرهنگ پرشکوه کشورمان در هیچ نقطه از این فرودگاه بزرگ که "ویترین" کشور و مهمترین نقطه‌ی تردد بین المللی هموطنان و گذرگاه میهمانان خارجی است، به چشم نمی خورد؟ چرا معمولی ترین ایستگاه مترو تهران هم از فرودگاه بین المللی پایتخت، زیباتر و خوش رنگ تر است؟

خبرنگار العالم، موضوع را از مدیر ترمینال اصلی فرودگاه جویا می شود؛ و پاسخی از پیش آماده شده و البته مورد انتظار را می شنود: "قرار است از میان طرح های پیشنهادی، بهترین آنها برای تزیین و زیباسازی محیط فرودگاه و از جمله ستون های آن انتخاب و اجرا شود"!!

اما این کار به چند دهه زمان نیاز دارد؟! نزدیک به 13 سال از افتتاح فرودگاه امام (ره) می گذرد و ملتی که 25 قرن پیش، با ساخت زیباترین، مشهورترین و ماندگارترین ستون های تاریخ در تخت جمشید، نگاه جهان را به خود معطوف کرده، اکنون از بی تدبیری و بی همتی مدیران یک وزارتخانه، زشت ترین و بدرنگ ترین ستون های تاریخ معماری جهان را هر روز به رخ ایرانیان و مهمانان خارجی می کشد! ستون هایی که پس از سالها، هنوز هم جای قالب های بتون ریزی بر روی آنها به بدترین شکل خودنمایی می کند و وضعیت رقت باری به فرودگاه اصلی کشور داده است. به راستی ما را چه شده است که از زیباسازی چند ستون ساده هم ناتوان شده ایم؟ جای رنگ های شاد و نورپردازی و.. در این سازه، کجاست؟

ستون های پر تعداد فرودگاه امام (ره)، به عنوان پر تکرارترین نماد در سالن فرودگاه، بسیار بدمنظره و بدرنگ هستند، چه این که در باره اصل وجود آنها و عدم تلاش برای ساختن سالن بدون ستون نیز حرف و حدیث بسیار است. سال ها گذشته و رنگ بخش های پایینی ستون ها که در دست بوده نیز تغییر کرده و دو رنگ شدن، این زشتی را دوچندان کرده است. به راستی کسی اینها را نمی بیند، یا این که موضوع، اصولا برای مسؤولان وزارت راه – به عنوان مسؤول مستقیم فرودگاه - اهمیتی ندارد؟!

جناب وزیر محترم راه! می دانیم که به اعتراف چند روز پیشِ خودتان، رفاه هموطنان –حتی در حد تأمین پارکینگ خودرو در فرودگاه- را وظیفه و مسؤولیت خود نمی دانید، اما لااقل در مقابل مهمان های خارجی آبروداری کنید و دستور بدهید ستون های بدرنگ و خشن فرودگاه بین المللی پایتخت را تا تصویب طرحی "زیبا" و "نهایی"! برای پوشاندن و تغییر شکل آنها، عجالتا رنگ آمیزی کنند!

 


8942096
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است